دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکتهای دانشبنیان گفت: با ارایه تسهیلاتی به شرکتهای دانشبنیان این شرکتها صاحب زمین میشوند. به گزارش مهر،سیدمحمد صاحبکار خراسانی در نشست تخصصی تعامل شرکتهای دانشبنیان با بازار فرابورس ایران که در معاونت علمی برگزار شد، با بیان اینکه جهتگیری معاونت علمی در راستای نظام علم و فنآوری است، گفت: اکنون […]
دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکتهای دانشبنیان گفت: با ارایه تسهیلاتی به شرکتهای دانشبنیان این شرکتها صاحب زمین میشوند.
به گزارش مهر،سیدمحمد صاحبکار خراسانی در نشست تخصصی تعامل شرکتهای دانشبنیان با بازار فرابورس ایران که در معاونت علمی برگزار شد، با بیان اینکه جهتگیری معاونت علمی در راستای نظام علم و فنآوری است، گفت: اکنون فضای کشور طوری است که شرکتها در فضای توسعه فنآوری فعالیت میکنند.
صاحبکار خراسانی با تأکید بر اینکه وضعیت اقتصاد در سطح جهانی تغییر کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد کشورها بر مبنای فنآوری و زیرساختهای فرهنگی بنا نهاده شده است.
سرپرست امور شرکتها و مؤسسات دانشبنیان معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه تمام تمرکز و تلاش معاونت علمی و فنآوری، طراحی بستههایی برای تعامل شرکتهای دانشبنیان بوده است، توضیح داد: تاکنون در سامانهای که به همین منظور طراحی شده بیش از ۱۲ هزار شرکت ثبت نام کردهاند؛ از این تعداد، ۵ هزار شرکت فرایند ثبت نام را تکمیل کردهاند.
به گفته وی، پس از ارزیابیها مشخص شده که اکنون دو هزار و ۳۵۰ شرکت دانشبنیان در کشور وجود دارد و از نظر معاونت علمی مورد تأیید هستند؛ ۶۰ درصد شرکتهای دانشبنیان، نوپا هستند.
صاحبکار خراسانی اظهار داشت: حجم مالی فروش این شرکتها بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است.
معافیت گمرکی شرکتهای دانشبنیان
دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکتهای دانشبنیان گفت: اگر شرکت دانشبنیانی بخواهند از معافیت گمرکی برخوردار شود، معاونت علمی میتواند در این راستا حمایتهایی داشته باشد؛ ورود تجهیزات و کالاهایی برای انجام تحقیق و توسعه از سوی شرکتهای دانشبنیان مشمول معافیت گمرکی میشود.
صاحبکار خراسانی افزود: شرکتهایی که در چند کیلومتری شهرها هستند، میتوانند مورد حمایت قرار گیرند تا شرکت خود را وارد شهر کنند.
سرپرست امور شرکتها و مؤسسات دانشبنیان معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری اظهار داشت: از دیگر اقداماتی که برای شرکتهای دانشبنیان در نظر گرفتهایم، این است که افراد متخصص در شرکتها میتوانند در زمان انجام نظام وظیفه ارتباط خود را با شرکتهایشان حفظ کنند.
به گفته وی، این مسیر همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح انجام گرفته است.
صاحبکار خراسانی اظهار داشت: ۱۲ بسته صادراتی به عنوان بستههای حمایتی را برای شرکتهای دانشبنیان در زمینههای مختلف در نظر گرفتهایم.
سرپرست امور شرکتها و مؤسسات دانشبنیان معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری در خصوص بازارسازی شرکتهای دانشبنیان، گفت: حمایت از ساخت داخل از مصوباتی است که در معاونت علمی مورد پیگیری قرار گرفته است. در این خصوص آییننامهای در شورای اقتصاد در حال پیگیری است تا پیوست فنآوری را در این حوزه تنظیم کنیم.
وی با بیان اینکه یکسری از شرکتها میتوانند در حد کفایت محصولاتی تولید کنند که جوابگوی نیاز بخش دولتی باشد، افزود: دولت باید یک فهرستی را تهیه کند تا بتواند نیازهای خود را با محصولات داخلی تأمین کرده و دیگر این محصولات به کشور وارد نشود.
صاحبکار خراسانی در خصوص فعالیت معاونت برای شبکهسازی آزمایشگاهها، گفت: ما توانستهایم آزمایشگاههای دولتی و خصوصی را شبکهسازی کنیم و حدود ۵ هزار دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی را در سراسر کشور ذیل شبکه آزمایشگاه فنآوریهای راهبردی بیاوریم تا آزمایشگاهها از پراکندگی در بیایند.
شرکتهای دانشبنیان صاحب زمین میشوند
وی در خصوص واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی، گفت: برای استقرار شرکتهای دانشبنیان در ۵۰ کیلومتری تهران مصوباتی از هیأت وزیران دریافت کردهایم تا شرکتها بتوانند با ۱۰ درصد آورده نقدی صاحب زمینهایی در نزدیکی تهران شوند.
دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکتهای دانشبنیان با بیان اینکه معاونت علمی مذاکرهای با صدا و سیما برای تبلیغات محصولات شرکتهای دانشبنیان داشته است، گفت: در حال حاضر محصولات شرکتهای دانشبنیان به واسطه این مذاکره تبلیغ میشود، اما امتیاز تشویقی برای این شرکتها تحت عنوان اضافه پخش در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد اضافه پخش برای شرکتهای دانشبنیان در نظر گرفته شده است، گفت: یعنی شرکتهای دانشبنیان با ۱۰۰ ثانیه خرید، ۱۸۰ ثانیه پخشی دارند.
صاحبکار خراسانی تأکید کرد: شرکتهای دانشبنیان از سوی دیگر برای تبلیغات محصولات خود در صدا و سیما از تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصد برخوردار میشوند.
دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکتهای دانشبنیان تأکید کرد: هر چقدر کشور در زمینه شرکتهای دانشبنیان سرمایهگذاری کند، بیشتر تولید ثروت خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۳ دسته تعامل بین شرکتهای دانشبنیان با بازارهای سرمایه وجود دارد، گفت: تعامل با بورس کالا، ایجاد صندوقهای سرمایهگذاری جسورانه و ورود سهام شرکتهای دانشبنیان در بازار سرمایه از جمله تعاملاتی به شمار میرود که باید برای تبدیل شرکتهای کوچک به بزرگ طی شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.