نیاز ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو برای طرح‌های نیمه کاره

    ستار محمودی با بیان این‌که برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنایع آب و برق حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است گفت: ایران از نظر منابع انسانی هیچ مشکلی ندارد اما پاشنه آشیل ما کمبود منابع مالی است. به گزارش فارس، قائم‌مقام وزیر نیرو در همایش حمایت از کار، سرمایه و دانش ایرانی […]

 

 

ستار محمودی با بیان این‌که برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنایع آب و برق حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است گفت: ایران از نظر منابع انسانی هیچ مشکلی ندارد اما پاشنه آشیل ما کمبود منابع مالی است.

به گزارش فارس، قائم‌مقام وزیر نیرو در همایش حمایت از کار، سرمایه و دانش ایرانی در صنعت آب و برق در صنعت آب و برق و با رویکرد اقتصاد مقاومتی با تأکید بر این‌که صنعت به هیچ عنوان تعطیلی ندارد و در همه جنبه‌ها و حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در عرصه آب و فاضلاب سرمایه‌گذاری‌های زیادی در سال‌های گذشته انجام شده با این وجود طرح‌های زیادی نیز به دلیل سرمایه کافی نیمه‌تمام مانده‌اند.

وی تأیید کرد: برای نوسازی تأسیسات آب و برق، تعمیر و نگهداری، کاهش تلفات نیز نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم که با توجه به اهمیت این حوزه انتظار می‌رود که توجه بیش‌تری نیز به صنعت آب و برق صورت بگیرد.

محمودی با اشاره به این‌که در حال حاضر ایران از نظر منابع انسانی هیچ مشکلی ندارد، اما پاشنه آشیل ما کمبود منابع مالی است ادامه داد: با توجه به این شرایط نیاز به بهره‌برداری از فن‌آوری روز و راهیابی به بازارهای برون‌مرزی جهت افزایش مهارت و ارتقاء سطح مشارکت بین‌المللی به شدت احساس می‌شود.

وی افزود: باید از شرایط پساتحریم به خوبی استفاده کرد، اما این سؤال ایجاد می‌شود که در شرایط فعلی سطح مشارکت چگونه باید باشد و این‌که آیا حضور سرمایه‌گذار خارجی برای بخش خصوصی فرصت است و یا تهدید.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان این مطلب که، بخش خصوصی در زمان جنگ حضور فعال داشته و در زمان تحریم‌ها نیز به فعالیت‌های خود ادامه داده است، اظهار داشت: در زمان پسابرجام وجود شرکت‌های خارجی در کشور نه تنها برای شرکت‌های داخلی تهدید محسوب نمی‌شود، بلکه فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا شرکت‌های داخلی با فن‌آوری روز جهان آشنا و در زمینه همکاری‌های بین‌المللی تقویت شوند.

 

وی ادامه داد: وقتی ما به مسیر تعالی کشور فکر کنیم، فردگرایی معنا نخواهد داشت و بایستی همگی با هم متحد شده و در کنار هم و همگام با هم تلاش کنیم تا سیر تعالی و رشد اقتصادی کشور هر چه سریع‌تر مهیا شود.