۱۸۶میلیارد ریال از مناقصه‌ها و مزایده‌های سال گذشته باطل شد

    محمدعلی شعبانی گفت: از ۶۴۲ مزایده و مناقصه برگزار شده در حضور کارشناسان این اداره کل طی سال گذشته، ۱۴ مورد به ارزش ۱۸۶ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال به علت رعایت نکردن مقررات مربوطه باطل شد. مدیرکل بازرسی استان زنجان در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهارکرد: همچنین در ۷۱ معامله ۱۸۴ ایراد رعایت […]

 

 

محمدعلی شعبانی گفت: از ۶۴۲ مزایده و مناقصه برگزار شده در حضور کارشناسان این اداره کل طی سال گذشته، ۱۴ مورد به ارزش ۱۸۶ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال به علت رعایت نکردن مقررات مربوطه باطل شد.

مدیرکل بازرسی استان زنجان در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهارکرد: همچنین در ۷۱ معامله ۱۸۴ ایراد رعایت نکردن مقررات به دستگاه‌های مربوطه تذکر داده شد.

وی به کمبود نیروی انسانی در اداره کل بازرسی اشاره و ابراز کرد: تعداد کارمندان این اداره کل برای رسیدگی به این حجم از پرونده‌ها کافی نیست و برای رفع این کمبود از بازرسان افتخاری و پاره وقت استفاده می‌شود و پیگیر هستیم تا با افزایش نیروی انسانی بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارایه دهیم.

شعبانی با بیان مهم‌ترین محور‌ها برای بازرسی در ۳ ماهه سال‌جاری گفت: نظارت بر نحوه انجام معامله‌های دستگاه‌های اجرایی استان زنجان (گروه تولید و توسعه و فرهنگی‌و اجتماعی)، بررسی نحوه اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان ولیعصر‌(عج) زنجان طی دو سال اخیر و بررسی عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر سلطانیه طی ۳ سال اخیر از مهم‌ترین محورهای بازرسی هستند.

وی همچنین تأکید‌کرد: بررسی عملکرد هیأت نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان موضوع مواد ۳۱ و ۳۳ اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، بررسی عملکرد اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در شناسایی و برخورد با عوامل و واحدهای آلاینده زیست‌محیطی، بررسی نحوه اجرای ماده ۸ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال ۸۵ توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان، بررسی عملکرد بانک صادرات استان در خصوص نحوه اعطای نظارت بر مصرف تسهیلات و وصول مطالبات معوق طی سه سال از دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل برای بازرسی در ۳ ماهه سال جاری است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: بازرسی‏‌ها به دو صورت انجام می‌شود تعدادی بر اساس نیازها، آسیب‏‌ها و سیاست کلی نظام سالانه تصویب و به اجرا گذاشته می‌شود، تعدادی از بازرسی‌‌ها نیز بر اساس گزارش و اطلاعات واصله در دستور کار بازرسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: تعداد ۷۰ نفر بازرس افتخاری در استان فعال هستند که توانایی و صلاحیت آن‌‌ها بررسی شده است و از سازمان‏های مردم نهاد نیز بهره‏مند می‌شویم، لذا علاوه بر نیروی انسانی از سامانه ملی رسیدگی به شکایت استفاده می‌کنیم.

 

شعبانی تأکید‌کرد: سعی می‌کنیم تا عدالت را همواره رعایت کنیم و با توجه به حساسیت موضوع علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن برخی پرونده‌ها نداریم، چون در اکثر موارد مسأله آبروی افراد، اعتماد عمومی به دستگاه‌ها، دولت و همچنین نظام حاکمیتی در میان است و در صورت لزوم اعلام عمومی تخلف‌‌ها و جرایم پس از رسیدگی قضایی از طریق سازمان بازرسی کل کشور انجام می‌شود.