هیچ سؤالی در عصر حاضر بیپاسخ نمیماند چرا که افراد به راحتی قادر به جستجو و دریافت پاسخ خود بوده و صحت و سقم اطلاعات به سرعت نور برملا میشود میتوان اذعان داشت برقراری ارتباط در چنین دنیایی از یک طرف سهل و از سویی دیگر حساسیت و هنرنمایی خاص خود را میطلبد. به […]
هیچ سؤالی در عصر حاضر بیپاسخ نمیماند چرا که افراد به راحتی قادر به جستجو و دریافت پاسخ خود بوده و صحت و سقم اطلاعات به سرعت نور برملا میشود میتوان اذعان داشت برقراری ارتباط در چنین دنیایی از یک طرف سهل و از سویی دیگر حساسیت و هنرنمایی خاص خود را میطلبد.
به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا بخشعلیزاده در ادامه یادداشت خود نوشت؛ عصر حاضر دنیای متفاوتی است، دنیایی بر پایه اطلاعات و دانایی که تمام ساکنین آن انسانهای آگاه و مسلح به اطلاعات روز هستند.
سازمانهای پیشرو با آگاهی به این موضوع، فعالیتهای خود را بر اساس برنامهریزی مدون و حساب شده انجام میدهند و از بیبرنامگی پرهیز میکنند زیرا میدانند که در غیراینصورت باید درجا زده و پشت سر مخاطبان خود حرکت نمایند.
موفقیت و ویژگیهای سازمانهای توسعهیافته را باید در نحوه ارتباطات و مشتری مداری آنها جستجو کرد سازمانهای موفق سازمانهایی هستند هوشمند، مخاطب محور و همهسو نگر که تمام جهات و زوایای نیل به رضایت طرفها ذینفع را در نظر گرفته و از انتقادات و نقطه نظرات مشتریان خود بهعنوان یک فرصت مناسب بهره میبرند.
توجه به اصل کنش و واکنش، تعامل دوسویه و درک نیاز مشتری فرصت طلایی و اتاق فکری است برای جبران مافات و بهبود مستمر که موفقیت سازمان را تضمین مینماید.
واحد روابطعمومی در چنین سازمانهایی فرایند کاری و ارتباطات درون و برون سازمانی خود را بر اساس جلب رضایت و ترغیب مخاطبان تعریف میکند.
طبیعی است در چنین دنیای هوشمند و پر رقیب برای تأثیرگذاری مطلوب و اثر بخش باید به مأموریت سازمانی آگاه بود و فرایند کاری را نسبت به اهداف از قبل تعریف شده بنا نهاد.
جهت تثبیت وضعیت مطلوب و شناسایی نقاط بهبود، ارزیابی در دستیابی به میزان اثربخشی در مخاطبان ضروری است تا دریابیم منابع، هزینه و زمان چه اندازه در مسیر اهداف سازمانی قرار گرفته شده است.
روابطعمومی کارآمد، مشتریان سازمانی را جزو ارکان سازمان قلمداد نموده، موفقیت و برتری سازمانی نسبت به رضایت و خوشنودی آنان میسنجد، از این رو بهمنظور توسعه پایدار و تعالی سازمانی، مشتریان خود را بهنحوی در سود و بهرهوری سازمانی سهیم میکند تا مشتری ضمن وابستگی، بهعنوان یک بیلبورد تبلیغاتی در جهت جذب مشتریان جدید در مسیر تعیین شده قرار گیرد.
روابطعمومی کارآمد از طرفهای ذینفع بهعنوان بانک اطلاعاتی و شریک فکری برای سازمان متبوعه بهره میبرد تا از نقاط ضعف، چالشها و نارضایتیهای موجود در اذهان عمومی آگاه و از وقوع بحران و پس روی ممانعت نماید.
سازمانهای مدرن و توسعهیافته جهت حرکت رو جلو و ترسیم نمودار مثبت، نیازمند یک تشکیلات روابطعمومی توانمند و کارا میباشند تا در عرصه مبارزه با رقیبان برتری خود را حفظ و ضریب رضایتمندی را ارتقا دهند در غیراین صورت فاصله بین سازمان و مخاطبان، روز به روز بیشتر و جبران این بیاعتمادی بیشک به هزینه و زمان هنگفتی نیاز خواهد داشت.
طبیعی است روابطعمومی سنتی و غیرحرفهای نمیتواند در سازمانهای نوین جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده و دوام یابد، انجام هدفمند رسالت، کارآمد و تأثیرگذار نیاز است کارگزاران روابطعمومی دو مقوله (اهداف سازمانی و نیاز مشتری) را سرلوحه وظایف خویش قرار دهند و استراتژی سازمانی را بر اساس این دو مقوله تنظیم نمایند چرا که فعالیت بدون استراتژی به مثابه حرکت در مسیر ناشناخته و بدون نقشه راه میباشد که میتواند علاوه بر هدررفت زمان و منابع، تأثیر منفی در مخاطبان هدف را نیز به همراه داشته باشد.
مدیر روابطعمومی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز
منبع: شارا
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.