قانون نظام صنفی در بیش از ۳۰مورد نیاز به اصلاح دارد

نماینده اتاق اصناف ایران قانون نظام صنفی در بیش از ۳۰مورد نیاز به اصلاح دارد نماینده اتاق اصناف ایران در استان فارس، شهرستان خرمبید گفت: اصلاح برخی از قوانین قانون نظام صنفی و بهبود وضعیت بازار و ایجاد یک برنامه ساختاری هدفمند از ملزومات اتاق اصناف ایران باید باشد. مجیدشجاع در گفت‌وگو با پایگاه خبری […]

نماینده اتاق اصناف ایران

قانون نظام صنفی در بیش از ۳۰مورد نیاز به اصلاح دارد

نماینده اتاق اصناف ایران در استان فارس، شهرستان خرمبید گفت: اصلاح برخی از قوانین قانون نظام صنفی و بهبود وضعیت بازار و ایجاد یک برنامه ساختاری هدفمند از ملزومات اتاق اصناف ایران باید باشد.

مجیدشجاع در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف ایران اظهارکرد: در سال‌های اخیر مجموعه اصناف در هجوم تکنولوژی و سرعت انتقال فناوری‌، جا مانده‌اند و در فضای جدید کسب‌وکار‌های مجازی و استارت‌آپ‌‌ها متعدد گسترش داشته‌اند و لازم است تا اتاق اصناف ایران با ارایه برنامه‌های جدید و آموزش‌های لازم اصناف را با فناوری‌های روز همراه کنند.

وی تصریح‌کرد: در شرایط اقتصاد کنونی، ارتباط بازارایان و صنوف با بازارهای بین‌المللی و ایجاد بستر برای داد و ستد و تبادل تجارب‌، می‌تواند به رونق تولید در کشور کمک شایانی نماید.

شجاع اظهار‌کرد: یکی از مشکلات بازاریان‌، درگیر شدن با برخی از قوانین دست‌و پاگیر و یا نامتناسب برخی از قوانین با واقعیات و شرایط این حوزه است و بر این باوریم که قانون نظام صنفی در بیش از ۳۰مورد نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

وی تأکید‌کرد: اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌ها جهت حضور بیش‌تر و فعالانه اصناف در اصلاح قانون تجارت‌، قانون چک، قانون بانکداری‌، قانون مالیات بر ارزش افزوده و لایحه صندوق مکانیزه فروش از ضروریات پیشِ‌رو است.

شجاع خاطرنشان‌کرد: مجموعه بازاریان، شایسته بهترین‌‌ها هستند در حالی که از داشتن کم‌ترین تسهیلات و امکانات رفاهی و گردشگری بی‌بهره‌اند و باید تلاش مضاعفی را برای تحقق مطالبات اصناف به‌کار گرفت.