برگزاری مناقصه صندلی‌های استادیوم آزادی در آینده‌ای نزدیک

  حدود ۳ ماه تا اولین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی باقی‌ است و طبق مقررات فیفا و دستور وزیر ورزش تا آن زمان باید طبقه دو استادیوم آزادی مجهز به صندلی شود اما به نظر می‌رسد هنوز اقدام مؤثری در این باره صورت نگرفته است. مدیر مجموعه ورزشی آزادی در‌ این باره گفت: […]

 

حدود ۳ ماه تا اولین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی باقی‌ است و طبق مقررات فیفا و دستور وزیر ورزش تا آن زمان باید طبقه دو استادیوم آزادی مجهز به صندلی شود اما به نظر می‌رسد هنوز اقدام مؤثری در این باره صورت نگرفته است.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در‌ این باره گفت: طبق دستور وزیر ورزش و جوانان تا زمان شروع بازی‌های مقدماتی جا‌م جها‌نی فو‌تبا‌ل صندلی‌های این طبقه باید نصب شود وگرنه از سوی فیفا برای حضور تماشاگران محروم خواهیم شد.

فرهاد نیکو خصال در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: چون یک نهاد دولتی هستیم این مسأله نیاز به تشریفات اداری دارد و باید مسیر خود را طی کند تا بتوانیم نسبت به تجهیز صندلی‌های طبقه دوم استادیوم آزادی اقدامات لازم را انجام دهیم. چون کار تنظیم اسناد، فروش و تحویل آن باید مسیر اداری خود را طی کند، این موضوع زمان‌بر است و در این فرصت باید افرادی به عنوان تولیدکنندگان داخلی یا خارجی متقاضی تجهیز و تکمیل این صندلی‌ها باشند. البته ما یک فرصت ۲۰ روزه برای تشریفات اداری در نظر گرفته‌ایم و منتظر تولیدکننده‌های داخلی یا خارجی هستیم تا به مناقصه گذاشته شود تا ببینیم چه کسی می‌تواند در این زمینه بهترین صندلی‌‌ها را از نظر نوع کیفیت و حتی رنگ آمیزی به ما ارایه دهد. به‌ هر‌ حال هر کسی در این مناقصه برنده شود کار تولید صندلی‌های طبقه دوم استادیوم آزادی را بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود: طبق تأکید AFC و فیفا مبنی بر این که قبل از شروع مرحله مقدماتی بازی‌های جا‌م جها‌نی این صندلی‌‌ها باید نصب شود، ما باید بتوانیم ظرف چند ماه آینده روند کار را با سرعت بیش‌تری سپری کنیم تا با محرومیت بلیت فروشی و حضور تماشاگر در طبقه دوم استادیوم آزادی مواجه نشویم. بدون شک این مسأله برای ما که به عنوان میزبان برگزاری مرحله مقدماتی ر‌قا‌بت‌های جا‌م جها‌نی فو‌تبا‌ل هستیم وجهه خوشایندی نخواهد داشت.

نیکوخصال در پاسخ به این پرسش که آیا برای تجهیز صندلی‌های طبقه دوم استادیوم آزادی با کمبود اعتبارات مواجه هستید یا خیر، خاطر‌نشان‌کرد: ما هیچ مشکل اعتباری نداریم. مشکل تنها این است که باید تشریفات اداری خود را طی کند و تا زمانی که این مسأله به مناقصه گذاشته نشود و وضعیت تولید کننده مشخص نشود، ما نمی‌توانیم کار خاصی در این زمینه انجام دهیم.

وی یکی دیگر از مشکلات برای تجهیز طبقه دوم استادیوم آزادی را ثابت شدن رنگ صندلی‌‌ها عنوان کرد و ا‌دا‌مه‌ داد: از آن‌جا که کیفیت و رنگ‌آمیزی صندلی‌‌ها برای ما بسیار مهم است و نمی‌خواهیم تنها برای یک یا دو فصل صندلی داشته باشیم باید در این زمینه به جمع‌بندی نهایی دست پیدا کنیم تا بتوانیم بهترین صندلی‌‌ها را از نظر کیفیت و رنگ‌آمیزی داشته باشیم. بنا‌بر‌این تنها با تولید کنندگانی قرارداد خواهیم بست که در این رابطه بتوانند بهترین صندلی‌‌ها را از نظر کیفیت و رنگ‌آمیزی تولید کنند.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با اشاره به این که در مسیر اجرا مشکل خاصی وجود ندارد، تصریح‌کرد: برای ما فرقی ندارد که در مناقصه تولید کنندگان داخلی برنده این مناقصه باشند یا خارجی. تنها بحث کیفیت صندلی‌‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است، زیرا ورزشگاه آزادی ویترین ورزش کشور است و باید سعی کنیم بهترین نوع صندلی‌‌ها را در استادیوم آزادی استفاده کنیم. به همین خاطر در این زمینه طبق دستور وزیر ورزش و جوانان سعی می‌کنیم حساسیت زیادی به خرج بدهیم و با صبر و تحمل روند کار را تا شروع جا‌م جها‌نی فو‌تبا‌ل پیش ببریم. البته باید بگویم که هنوز رنگ صندلی‌‌ها فیکس نشده و این مسأله تا حدودی برای ما مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. امیدوارم در این زمینه هر‌ چه‌ سریع‌تر به جمع‌بندی نهایی برسیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که اگر تا ۳ ماه آینده مسأله تجهیز طبقه دوم استادیوم آزادی برطرف نشود، تصور می‌کنید چه مشکلاتی امکان دارد برای مجموعه ورزشی آزادی به وجود‌ آید، گفت: ما برای این که از سوی فیفا و AFC در خصوص بلیت فروشی و همچنین حضور تماشاگر در طبقه دوم استادیوم آزادی با مشکل مواجه نشویم مجبوریم که روند کار را با سرعت بیش‌تری پیش ببریم. قطعاً این مسأله به ضرر ما خواهد بود.