این بار وظیفه‌ام حضور جدی در انتخابات ریاست مجلس است

    شاید اولین کلمه‌ای که با شنیدن نام محمدرضا عارف به ذهن می‌رسد، اخلاق است. معاون اول دولت اصلاحات از جمله سیاستمدارانی به حساب می‌آید که پایبندی به اصول اخلاقی را از مهم‌ترین اولویت‌های خود می‌داند و در عمل هم این مسأله را ثابت کرده است.محمد رضا عارف طی گفت‌وگویی درحاشیه دیدار گروه سیاسی […]

    شاید اولین کلمه‌ای که با شنیدن نام محمدرضا عارف به ذهن می‌رسد، اخلاق است. معاون اول دولت اصلاحات از جمله سیاستمدارانی به حساب می‌آید که پایبندی به اصول اخلاقی را از مهم‌ترین اولویت‌های خود می‌داند و در عمل هم این مسأله را ثابت کرده است.محمد رضا عارف طی گفت‌وگویی درحاشیه دیدار گروه سیاسی ایسنا با وی، درباره این که رقابتش با لاریجانی برای ریاست چقدر جدی خواهد بود، یادآور شد: مبنا و اصل ما تفاهم و همدلی بوده است که پاسخ این سؤال را هم در لیست امید دادیم. ما با این نگاه آقای لاریجانی را در قم سرلیست خود کردیم چون احساسمان این بود که وجود اشخاص میانه مثل لاریجانی در مجلس ضروری است. خیلی هم بدیهی بود وقتی آقای لاریجانی انتخاب شود جزو کاندیداهای ریاست مجلس باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم مثل گذشته، گذشت خواهد کرد، گفت: اولاً گذشت نیست بلکه وظیفه است. وظیفه دکتر عارف در این دوره حضور جدی به عنوان کاندیدای ریاست مجلس است. طبیعتاً اگر ما در مجلس اکثریت را داشته باشیم در مدیریت مجلس برنامه ۱۲۸ بندی خودمان را که به مردم به عنوان تعهد مطرح کردیم بهتر دنبال می‌کنیم اما اگر فراکسیون امید فراکسیون اکثریتی نشود ما درباره تعهدمان در مجلس نباید کوتاه بیاییم و در حد توانمان با حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس این برنامه‌ها را پیگیری خواهیم کرد. چون برنامه ما بر مبنای اسناد بالادستی است و پیش‌بینی من این است که با نگاه مثبتی از سوی رقبا روبه‌رو خواهیم شد و می‌توانیم با کمک آن‌ها این برنامه‌ها را پیش ببریم.

 

عارف همچنین درباره شایعاتی مبنی بر حمایت دولت از ریاست لاریجانی با وجود تکذیب‌های مکرر سخنگوی دولت تأکید کرد: ما ائتلافی را با حامیان دولت داریم که به‌طور مشخص نمود خارجی آن حزب اعتدال و توسعه است و با آن‌ها در یک ائتلاف و فراکسیون هستیم. اخیراً نیز دبیرکل حزب اعتدال و توسعه موضع‌گیری کرد که اعضای لیست امید موظفند تصمیمات فراکسیون امید را عمل کنند. البته دولت خودش نباید دخالت کند چون دولت ما دولت حزبی نیست و انتظاری هم که ما از دولت داشته‌ایم همیشه همین بوده است. دولت در انتخابات نیز صادقانه خوب عمل کرده و از هیچ جریانی حمایت نکردند.