کاهش دستوری قیمت‌ها !

کاهش دستوری قیمت‌ها !      خبر رسیده است که مقام عالیرتبه‌ای به وزیر بلند‌مرتبه‌ای، دستور کاهش قیمت‌ها را مرحمت کرده‌اند و از قرار معلوم آن بلند‌مرتبه، فرمایش مقام عالی را به طرف معاونان و مدیران شاخ شمشاد خود، دست به دست کرده و ایشان هم بیکار ننشسته و هم به‌صورت شفاهی و هم به‌صورت کتبی […]

کاهش دستوری قیمت‌ها !

     خبر رسیده است که مقام عالیرتبه‌ای به وزیر بلند‌مرتبه‌ای، دستور کاهش قیمت‌ها را مرحمت کرده‌اند و از قرار معلوم آن بلند‌مرتبه، فرمایش مقام عالی را به طرف معاونان و مدیران شاخ شمشاد خود، دست به دست کرده و ایشان هم بیکار ننشسته و هم به‌صورت شفاهی و هم به‌صورت کتبی مراتب کاهش قیمت‌ها را به سمع و نظر واردکنندگان، تولیدکنندگان، کارخانه‌داران و کسبه محترم ابلاغ فرموده‌اند.

    براساس گزارش‌های رسیده کلیه نامبردگان فوق نیز بلافاصله و بدون فوت وقت و البته داغ‌داغ، دستور رسیده را بر روی چشم گذاشته و ضمن کاهش دادن شدید قیمت‌ها، مراتب تقدیر و تشکر خود را به شاخ شمشاد‌ها، بلند‌مرتبه‌ها و عالی‌مقامان پیش گفته، ابلاغ کرده‌اند .

ملت همیشه در صحنه هم که صبح عالی آنها با رویت قیمت‌های جدید، متعالی شده است، در کوی و برزن به شادی و پایکوبی و بعضاً دست‌افشانی پرداخته و به ریش دلار و گرانفروش و کم‌فروش و دلال و سفته‌باز خنده کرده و سر از پا نمی‌شناسند!

    البته اینجانب علی‌رغم وضعیت خوشحال‌کننده پیش آمده، کمی تا قسمتی از آن مقام عالی دستوردهنده گله دارم که چرا حرمت افراد و اقلام و ارز و طلا و سکه را نگه نداشته‌اند و بدون آن‌که دیدگاه و نظرات ایشان را جویا شوند به‌صورت خودجوش و البته بسیار خودسرانه اقدام به صدور آن دستور نکرده‌اند. بالاخره هرچه باشد این دلار مادر مرده و آن سکه و طلای زرین بر تخت نشسته و آن جنابان محتکر و این حضرات گرانفروش و سفته‌باز همینطور علف هرز نیستند که پای مبارک را بدون ملاحظه بر آنها گذاشته و گلوی خود را صاف کرده و کاهش دستوری قیمت را فرمایش می‌فرمایید!

     حال اینبار را می‌توان به دلیل خرسندی خلق‌ا… نادیده گرفت و به روی مبارکتان نیاورد، ولی خواهش می‌کنیم قبل از افزایش دستوری صادرات، کاهش واردات و یا دستور افزایش تولید اقلام کشاورزی و از همه بالاتر خودکفایی در همه زمینه‌ها، کمی ملاحظه و مماشات فرمایید و اینجور نباشد که صبح از خواب بیدار بشویم و ببینیم بدون در نظر گرفتن نظر جنابان بهره‌وری و تحقیق و توسعه و عدم هماهنگی با اساتید و متخصصان و برنامه‌ریزی و نظارت و حتی بدون آن‌که تولیدکنندگان محترم چینی و ترکی و هندی را در جریان قرار بدهید، دستور فرمایید بهره‌وری بالای بالا برود، واردات کاهش یابد و یا زبانمان لال به مرز خودکفایی رسیده و به سرعت از آن عبور کنیم!

اینگونه که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، مملکت حساب و کتاب دارد این همه زحمت و تلاش مسؤولان و مدیران باری به هر جهت و اهالی محترم واسطه و گران و کم‌فروش و محتکر و آن بزرگان اختلاس و ارتشا و رانت و باند را با یک فرمایش خودتان، نابود بکنید و آب از آب تکان نخورد. اگر اینگونه باشد لابد فردا روز دستور می‌دهید سطح بهداشت و سلامت و فرهنگ و مطالعه و پوشش بیمه و این دست چیز‌ها هم همینطور خودسرانه و برای خودش برود بالا.

ما که می‌گوییم این‌گونه درست نیست، حال شما اصرار بر افزایش رفاه و آسایش و آرامش مردم دارید و هیچ قاعده و قانونی را نمی‌پذیرید و حرف حرف خودتان است و دستورات اکید صادر می‌کنید، خود دانید و مملکتمان!

                                                 هوشنگ خان