دهمین جشنواره «نخستین واژه؛ آب» در روستاهای استان خراسان‌رضوی برگزار شد

دهمین جشنواره «نخستین واژه؛ آب»  در روستاهای استان خراسان‌رضوی برگزار شد دهمین دوره از جشنواره نخستین واژه آب با رویکرد آموزشی، پژوهشی متفاوت‌تر از دوره‌های قبل با در برگیری گسترده‌ای در بین مدارس روستایی استان خراسان‌رضوی برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، رییس اداره روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان‌رضوی پیرامون برگزاری […]

دهمین جشنواره «نخستین واژه؛ آب»  در روستاهای استان خراسان‌رضوی برگزار شد

دهمین دوره از جشنواره نخستین واژه آب با رویکرد آموزشی، پژوهشی متفاوت‌تر از دوره‌های قبل با در برگیری گسترده‌ای در بین مدارس روستایی استان خراسان‌رضوی برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، رییس اداره روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان‌رضوی پیرامون برگزاری دهمین دوره جشنواره نخستین واژه آب گفت: در سال گذشته در بیش از ۲۰۰۰ روستای استان، برنامه جشنواره نخستین واژه آب برگزار شد که بر مبنای دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مصمم هستیم تا دهمین دوره جشنواره نخستین واژه آب با دربرگیری بیش‌تری نسبت به سنوات قبل برگزار شود.

سیدرضا‌موسوی تشریح‌کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ آب در مدارس روستایی استان با هدف ترویج اصلاح الگوی مصرف نواخته شد، همچنین در جشنواره امسال چند برنامه از جمله: جلسه هم‌اندیشی با اولیا و مربیان، دیدار چهره به چهره و مسابقه نقاشی آب مساوی با زندگی برگزار شد و بیش از ۱۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان روستاهای باخرز، خوشاب، زاوه، فیروزه، کلات، جغتای، تربت‌حیدریه، چناران، خواف و فریمان در این مسابقه شرکت کردند و بر همین اساس نمایشگاهی از آثار دانش‌آموزان روستایی در محل شرکت آبفار خراسان‌رضوی به مدت یک هفته برگزار و از تمامی شرکت‌کنندگان به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد و همچنین پس از داوری آثار، به ۲۰ نفر برگزیده این مسابقه جوایز ارزنده اهدا و ۱۰ اثر برگزیده به بخش کشوری این جشنواره راه پیدا کرد.

موسوی بیان‌کرد: جشنواره نخستین واژه آب با رویکرد نهادینه کردن مصرف بهینه آب در بین آینده‌سازان کشور اجرا می‌شود، چرا که به باور کارشناسان، آموزش در سنین پایین بسیار مؤثر واقع می‌شود که در این راستا آبفار خراسان‌رضوی با بهره‌گیری از کارشناسان زبده و استفاده از ظرفیت هنری هنرمندان راهکارهای مصرف صحیح آب را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

وی، رفع مشکل کم آبی را نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و افزود: در این راستا خانواده بزرگ آموزش و پرورش می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

رییس اداره روابط‌عمومی آبفار خراسان‌رضوی با بیان این‌که در بحث آب، آموزش و پرورش اولین دستگاهی است که وارد میدان تعامل با وزارت نیرو شد و از جمله حاصل این همکاری، جشنواره نخستین واژه آب را می‌توان نام برد اظهار امیدواری کرد که با ادامه این همکاری‌ها، مشکلات ناشی از کم آبی در کشور را به حداقل برسانیم.

سیدرضا‌موسوی گفت: وظیفه تک‌تک ما در هر کسوت اجتماعی که هستیم این است که دست به دست هم داده و این امر را با کمک همدیگر مدیریت کنیم و نحوه استفاده صحیح از آب را به کودکانمان آموزش دهیم تا بر این اساس بتوانیم آینده‌ای را متصور از این‌که تمام اقشار جامعه ما بتوانند در مدیریت و صرفه‌جویی مصرف آب اهتمام بورزند، نشر و گسترش بدهیم.

رییس اداره روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان‌رضوی در پایان افزود: در یک جمله آب دری است ناب و کمیاب، لذا از تک‌تک اقشار جامعه تقاضا دارم که این مسأله را تنها مربوط به یک سازمان و یا نهاد دولتی نبینند و این آب، سرمایه‌ای هست که ما باید امانت‌دار آن برای آیندگان باشیم و اجازه ندهیم در آینده فرزندان ما در سختی و بی‌آبی به سر ببرند.