امضای قرارداد دو میلیارد یورویی پتروشیمی ایران – آلمان

  موافقتنامه همکاری شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکت ADKL آلمان به ارزش دو میلیارد یورو که تا سقف ١٠ میلیارد یورو قابل افزایش است، امضا شد. به گزارش شانا، موافقتنامه همکاری ایران و آلمان از سوی یوسف داودی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و برند لنزن، مدیرعامل شرکت‌ای‌دی‌کی‌ال آلمان امضا شد. این […]

 

موافقتنامه همکاری شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکت ADKL آلمان به ارزش دو میلیارد یورو که تا سقف ١٠ میلیارد یورو قابل افزایش است، امضا شد.

به گزارش شانا، موافقتنامه همکاری ایران و آلمان از سوی یوسف داودی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و برند لنزن، مدیرعامل شرکت‌ای‌دی‌کی‌ال آلمان امضا شد.

این موافقتنامه با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های تأمین مالی، انتقال فن‌آوری و اجرای قراردادهای EPCF امضا شده است.

پیش از امضای این موافقتنامه نشست همکاری میان شرکت‌های پتروشیمی مسجد سلیمان و ADKL آلمان برگزار شد.

در این نشست گرت دون، وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نوردراین-وستفالن آلمان و هیأت همراه وی، مدیرعامل شرکت ADKL آلمان و یوسف داودی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری حضور دارند.

در هیأت اعزامی نوردراین-وستفالن آلمان که به تهران آمده است، افزون بر وزیر اقتصاد این ایالت، ٢ نماینده مجلس ایالتی و نیز نمایندگانی از اتاق‌های بازرگانی و صنایع دوسلدورف، کلن، هاگن و همچنین اتاق بازرگانی و صنایع ایالتی وستفالن حضور دارند.، همچنین نمایندگان نزدیک به ٦٠ بنگاه اقتصادی این هیأت را در این سفر همراهی می‌کنند.

ایالت نوردراین وستفالن آلمان پرجمعیت‌‌ترین ایالت این کشور و چهارمین ایالت از نظر وسعت جغرافیایی است که ۴ شهر از ١٠ شهر بزرگ آلمان، یعنی کلن، دوسلدورف، دورتموند و اسن در این ایالت قرار دارند.

 

وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نوردراین-وستفالن آلمان که در رأس این هیأت به تهران آمده است، از آمادگی صنایع این ایالت برای همکاری با ایران و بررسی بیش‌تر امکان سرمایه‌گذاری مشترک خبر داد.