۱۸۷۶، مرگ ۹۶۷ نفر در تصادفات نوروزی

در ایام نوروز امسال، ۹۶۷ نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به متوسط روزانه ایام مشابه در سال گذشته یک نفر، معادل یک دهم درصد کاهش یافته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در نوروز امسال ۶۸٫۹ درصد کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون شهری (۶۶۶ […]

در ایام نوروز امسال، ۹۶۷ نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به متوسط روزانه ایام مشابه در سال گذشته یک نفر، معادل یک دهم درصد کاهش یافته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در نوروز امسال ۶۸٫۹ درصد کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون شهری (۶۶۶ نفر)، ۲۱٫۳درصد در راه‌های درون شهری (۲۰۶ نفر)، ۹٫۳ درصد در جاده‌های خاکی- روستایی (۹۰ نفر) و محل تصادف نیم درصد موارد (۵ نفر) نا معلوم بوده است.

همچنین تعداد متوفیان تصادف در جاده‌های برون شهری ۳٫۹ درصد و درون شهری ۲٫۴ درصد کاهش یافته و در جاده‌های خاکی-روستایی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش بیش‌ترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای ۷ فروردین (۷۲ نفر)، ۵ فروردین(۶۵ نفر) و ۲۷ اسفند(۶۰ نفر) و کم‌ترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای ۱۴ فروردین (۲۳ نفر) و ۱۵ فروردین (۳۲ نفر) رخ داده‌اند.

استان‌های فارس (۸۶ نفر)و خوزستان(۶۹ نفر) بیش‌ترین و استان‌های زنجان (۶ نفر) و ایلام (۹ نفر) کم‌ترین تعداد کشته‌های ناشی از تصادف را داشته‌اند. بیش‌ترین درصد افزایش در مرگ‌های ناشی از تصادفات مربوط به ایام نوروزامسال نسبت به سال گذشته در استان‌های بوشهر(۱۷۵درصد) و گلستان(۱۲۵ درصد) و بیش‌ترین کاهش مربوط به استان‌های زنجان (۷۱٫۴ درصد) و ایلام (۴۰ درصد) بوده است.

 

این بررسی نشان می‌دهد که ۷۱٫۴درصد از کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی مرد و ۲۸٫۶درصد زن بوده‌اند. از لحاظ تحصیلی ۲۳٫۵ درصد بیسواد، ۴۹٫۴ درصد دارای تحصیلات کم‌تر از دیپلم، ۱۵٫۵درصد دیپلمه، ۱۰ درصد بالاتر از دیپلم و ۱٫۵ درصد نامعلوم بوده است.