۱۸۷۶، استقلال و ذوب‌آهن؛ دست کدام یک به جام می‌رسد؟

  فینال جام حذفی ایران امروز در ورزشگاه خرمشهر برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، آخرین دیدار لیگ ۹۴- ۹۵ فوتبال ایران قرار است امروز میان دو تیم استقلال و ذوب‌آهن در چارچوب جام حذفی برگزار شود. استقلال مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده اما ذوب‌آهن تنها راه آسیایی شدن را […]

 

فینال جام حذفی ایران امروز در ورزشگاه خرمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آخرین دیدار لیگ ۹۴- ۹۵ فوتبال ایران قرار است امروز میان دو تیم استقلال و ذوب‌آهن در چارچوب جام حذفی برگزار شود. استقلال مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده اما ذوب‌آهن تنها راه آسیایی شدن را بر قهرمانی جام‌حذفی می‌بیند. هر دو تیم انگیزه‌های خاص خودشان را برای موفقیت در فینال جام حذفی دارند.

ذوب‌آهنی‌‌ها به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند و استقلال با هدایت پرویز مظلومی نمی‌خواهد برای بار دوم دستش از جام گرفتن کوتاه بماند. آن‌ها در لیگ برتر با وجود هفته‌ها صدرنشینی قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کردند و حالا نمی‌خواهند این اتفاق در فینال جام حذفی تکرار شود.

هر دو تیم در این دیدار از دو بازیکن اثرگذارشان نمی‌توانند استفاده کنند. خسرو حیدری و سجاد شهباززاده از استقلال به دلیل محرومیت و هاشم بیک‌زاده و مهدی رجب‌زاده به دلیل مصدومیت از تیم ذوب آهن در این دیدار غایب هستند.

چند نکته جالب در این دیدار وجود دارد، از جمله این‌که یحیی گل‌محمدی تاکنون در قامت سرمربی هیچ‌گاه به استقلال نباخته و از طرفی استقلال هم در فصلی که گذشت هیچ‌گاه در خارج از تهران شکست نخورده و باید دید طلسم کدام یک از این دو تیم شکسته می‌شود.

استقلال در حال حاضر با ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی پرافتخار‌ترین تیم جام حذفی ایران است. آبی‌های پایتخت با گذر از شهرداری سمنان، فولاد خوزستان، نفت تهران و تراکتورسازی به فینال رسیدند و تیم ذوب‌آهن با غلبه بر بادران تهران، گسترش‌فولاد تبریز، پرسپولیس و سپاهان به فینال جام حذفی رسیدند.

فینال جام حذفی ایران روز یکشنبه ساعت ۲۱ در خرمشهر و با قضاوت علیرضا فغانی برگزار خواهد شد.

جام را دو دستی به استقلال بدهند

در همین ارتباط، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان این‌که فدراسیون فوتبال تا ۱۰۰ سال دیگر هم تفکرات کارلوس کی‌روش را نخواهد فهمید، گفت: دو دستی جام را به استقلال می‌دادند و دیگر نیازی به برگزاری فینال نبود.

سعید آذری در گفت‌و‌گو با مهر، درباره شرایط تیم فوتبال ذوب آهن بعد از بازی با العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: با وجود شایستگی در لیگ قهرمانان، مقابل العین بدشانسی وحشتناکی آوردیم و متغیرهای کنترل نشده در نهایت منجر به باخت ما شد.

وی افزود: دیگر از این بدتر نمی‌شد که احسان پهلوان و هاشم بیک‌زاده دو بازیکن اصلی ما مصدوم شوند و دستمان مقابل العین بسته بماند. این‌ها در عملکرد تیم ما تأثیر گذاشت و ما را در آچمز قرارداد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در ادامه درباره دیدار با استقلال در فینال جام حذفی، تصریح کرد: بازی با العین که تمام شد و الان تمام فکر و ذکر ما بازی با استقلال است. با تمام ظلمی که در حق ما شد، آماده فینال حذفی هستیم.

مدیرعامل ذوب آهن با بیان این‌که هیچکس در فدراسیون و سازمان لیگ پاسخگوی درخواست این باشگاه نبوده است، گفت: بهروان به جای این‌که راهکار بدهد، زود عصبانی می‌شود. باید بگویم این چیز‌ها عصبانیت ندارد. بهروان؛ شما به عنوان یک مسؤول در سازمان لیگ هنوز تشخیص نمی‌دهید سرمربی تیم ملی چطور فکر می‌کند.

آذری همچنین درباره مشکلات ورزشگاه خرمشهر برای فینال، تأکید کرد: من با یکی از مسؤولان سازمان لیگ که در خرمشهر است، صحبت می‌کردم. او می‌گفت قسمت‌هایی از زمین بسیار ناهموار است و چاله دارد. برای همین قصد دارند زمین را یک روز قبل از فینال «گراف» و تعمیر کنند!

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن از سرپرست باشگاه استقلال هم گلایه کرد و افزود: افشارزاده خودش را پنهان کرد. من هرچه به او زنگ زدم، پاسخم را نداد. می‌خواستم به افشارزاده بگویم ما حتی حاضریم در ورزشگاه آزادی با استقلال بازی کنیم چون زمین و امکانات برای ما مهم است.

مدیرعامل ذوب آهن گفت: افشارزاده تصور می‌کند اگر بازی در خرمشهر برگزار شود، استقلال ۶ گل به ما می‌زند ولی او باید بداند هیچ نتیجه‌ای روی سکو مشخص نمی‌شود.

آذری ادامه داد: افشارزاده دلخوش است که تمام خوزستان طرفدار استقلال است در حالی که باید بگویم خدا طرفدار ذوب آهن است!

مدیرعامل ذوب آهن مجدداً از رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ انتقاد کرد و گفت: آقای بهروان بهتر است به جای «شاخ و شانه کشیدن» دنبال این باشد که یکی از بهترین مسابقات فصل فوتبالی ایران یعنی فینال حذفی را در شرایط مناسب برگزار کند.

 زمان فینال جام حذفی قطعاً تغییر نمی‌کند

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به بیانیه باشگاه ذوب آهن اعلام کرد که فرصتی برای تغییر زمان دیدار فینال جام حذفی نیست.

غلامرضا بهروان در واکنش به بیانیه باشگاه ذوب‌آهن برای تغییر زمان دیدار این تیم مقابل استقلال در فینال جام حذفی با توجه به خط خوردن ملی‌پوشان دو تیم اظهار داشت: ما که نمی‌دانستیم کی‌روش قرار است چنین کاری کند و بازیکنان ملی‌پوش دو تیم را خط بزند و تازه دیشب متوجه شدیم. ذوب‌آهن هم به خرمشهر آمده و ما هم اینجا هستیم تا بازی را به موقع برگزار کنیم و فرصتی نداریم بخواهیم زمان بازی را تغییر دهیم.

وی در خصوص این‌که ذوب‌آهنی‌‌ها در قضیه محرومیت مهدی رحمتی معتقدند فدراسیون جانب‌داری استقلال را کرده و اگر با این درخواست هم موافقت نشود یا مورد بررسی قرار نگیرد، ممکن است دوباره فدراسیون و سازمان لیگ را متهم به جانب‌داری کنند، گفت: قضاوت در این مورد به عهده رسانه‌ها و مردم، اما مسؤولان باید این مسایل را بررسی کرده و پاسخ روشنی بدهند. ما فقط مجری کار هستیم.

فروش بلیت فینال جام حذفی فوتبال در خرمشهر

رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر نیز از ایجاد شرایط لازم برای فروش بلیت فینال جام حذفی فوتبال در این شهر خبر داد.

امین صابری اظهار کرد: در فاصله یک کیلومتری ورزشگاه اروندان تا شهرک سوم خرداد دو کانکس برای خرید بلیت، بازرسی و جلوگیری از ازدحام جمعیت برقرار می‌شود.

وی توضیح داد: از مقابل شهرک کوی سوم خرداد تردد خودرو‌ها به طرف ورزشگاه ممنوع و گیت فروش بلیت در اولین بازرسی مقابل این شهرک برقرار و همچنین به زودی در چهارراه شهید مطهری (مرکز شهر خرمشهر) مکانی برای فروش بلیت ایجاد می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر، حداقل قیمت بلیت‌ها را ۵ و حداکثر را ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت بلیت تماشای بازی‌های جام حذفی کشور در ورزشگاه ۱۵هزارنفری نفت و گاز اروندان خرمشهر، ۱۰هزار تومان برای جایگاه‌های پایین و پنج هزار تومان ویژه جایگاه‌های بالا است.

صابری از اتخاذ تدابیری برای تردد و پارک خوردو‌ها در روز برگزاری مسابقه اشاره کرد و افزود: به‌طور موقت از مسیر مخالف به طرف ورزشگاه برای تردد خودروهای در حال حرکت به سمت اهواز استفاده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در مقابل شهرک سوم خرداد (پیش ساخت) پارکینگ بزرگی تدارک دیده شده و از اردوگاه شهید باکری نیز برای پارکینگ در این ایام استفاده می‌شود.