راه‌اندازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان در آینده نزدیک

همتی خبر داد راه‌اندازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان در آینده نزدیک رییس کل بانک مرکزی گفت: براساس اقدامات چند ماه گذشته بانک مرکزی برای آماده‌سازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان، این سامانه به‌زودی عملیاتی می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی، عبدالناصرهمتی اظهارداشت: از آنجا که تخصیص و تأمین ارز در […]

همتی خبر داد

راه‌اندازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان در آینده نزدیک

رییس کل بانک مرکزی گفت: براساس اقدامات چند ماه گذشته بانک مرکزی برای آماده‌سازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان، این سامانه به‌زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی، عبدالناصرهمتی اظهارداشت: از آنجا که تخصیص و تأمین ارز در جهت واردات کالا و خدمات مورد نیاز کشور صورت می‌گیرد، متأسفانه در این فرایند در گذشته سوء‌استفاده‌های زیادی صورت گرفته است و برخی به بهانه واردات کالا و خدمات موردنیاز با طی فرایند‌های قانونی اقدام به دریافت ارز کرده و متأسفانه پس از دریافت ارز، متناسب با ارز دریافتی کالا به کشور وارد نکرده‌اند. با به‌کار‌گیری این سامانه کلیه بانک‌ها، وزارت صمت، گمرک ج.ا.ا و سازمان امور مالیاتی به اطلاعات و عملکرد واردکنندگان دسترسی خواهند داشت.

رییس کل بانک مرکزی اضافه‌کرد: از این به بعد یکی از شاخص‌های اعتبارسنجی مشتریان در فرایند واردات و دریافت خدمات بانکی موضوع رفع تعهد ارزی واردکنندگان خواهد بود و عدم رفع تعهد ارزی واردکننده، با عدم ارایه خدمات همراه شده و به مراجع ذی‌ربط اعلام خواهد شد.

وی ادامه‌داد: از سوی دیگر واردکنندگان اصیل و واقعی که نقش مهم و اساسی در تجارت کشور دارند نیز مورد حمایت خاص قرار خواهند گرفت. همتی اضافه کرد با عملیاتی شدن این سامانه فرایند تجارت خارجی کشور به صورت سیستمی تکمیل خواهد شد و نقش بسیار اساسی در پیشگیری از فساد خواهد داشت.