منشأ بوی نامطبوع تهران پیدا نشد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران منشأ بوی نامطبوع تهران پیدا نشد مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به این که بوی نامطبوع متصاعد شده در تهران مرتبط با پسامدهای آرادکوه، فاضلاب و گاز نبود، گفت: در نهایت نتوانستیم برای این بو منبع مشخصی پیدا کنیم. به گزارش ایسنا، کیومرث‌کلانتری در حاشیه جلسه کارگروه […]

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران

منشأ بوی نامطبوع تهران پیدا نشد

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به این که بوی نامطبوع متصاعد شده در تهران مرتبط با پسامدهای آرادکوه، فاضلاب و گاز نبود، گفت: در نهایت نتوانستیم برای این بو منبع مشخصی پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، کیومرثکلانتری در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره منشأ بوی بد تهران که حدود ۳ هفته پیش احساس شده بود، اظهار کرد: برای این امر کارگروه ویژه‌ای شکل گرفت. با همکاری شرکت آبوفاضلاب نیز سیستم فاضلاب شهر تهران چک شد و به این نتیجه رسیدیم که مشکل از سیستم فاضلاب نیست. شرکت گاز و آتش‌نشانی نیز بعد از بررسی خود اعلام کردند در آن بازه زمانی آتش‌سوزی یا اتفاق خاصی دیگری در سطح شهر تهران اتفاق نیفتاده است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با بیان این که براساس اعلام اورژانس نیز در آن بازه زمانی کسی به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از این بو به بیمارستان‌ها مراجعه نکرده بود، تصریح کرد: در همان روز کمیته بحران تشکیل جلسه داد و به این نتیجه رسیدیم این بو فقط در بخش‌هایی از تهران استمشام شده و در شهرستان‌های دیگر این اتفاق نیفتاده است. طی روزهای بعد نیز فاضلاب ساختمان پلاسکو و پسماندهای آرادکوه را نیز بررسی کردیم و دوباره این نتیجه رسیدم که آنها نیز مشکلی نداشتند.

کلانتری در ادامه گفت: مرکز زمین‌شناسسی زلزله‌نگاری نیز تأیید کرد که در آن بازه زمانی تغییرات در سطح زمین اتفاق نیفتاده است بنابراین به نقطه مکانی خاصی که این بو از آن متصاعد شده باشد، نرسیدیم.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران ادامه داد: هفته گذشته تیم‌های مشترکی از محیط‌زیست با پرسش‌نامه‌های کتبی به‌صورت میدانی با مردم مصاحبه کردند و از آنها پرسیدند آیا بوی در سطح شهر احساس کردند یا خیر و اگر جواب مثبت است حدس می‌زنند آن بو چه منشأیی دارد. بیش‌ترین فراونی پاسخ‌های مردم مربوط به فاضلاب و گاز «مرکاپتان» بود.

کلانتری در پایان گفت: در نهایت نیز هیچ یک از دستگاه‌ها بوی متصاعدشده از زیرمجموعه‌های که در حیطه وظایف آن دستگاه است را تأیید نکرد. بنابراین نتوانستیم به نقطه مشخصی برای منشأ این بو برسیم. سازمان حفاظت محیط‌زیست دستگاه‌های سنجش کیفیت گاز و ذرات را دارد ولی هنوز تجهیزاتی برای سنجش بو نداریم که باید آنها را تهیه کنیم.