ورود نخستین محموله تجاری از بندر نینگبو چین به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مجلس، مقامات کشوری و استانی و فعالان اقتصادی در مجتمع بندری کاسپین، با پهلوگیری کشتی تجاری دیبا ،نخستین محموله تجاری از مبدأ بندر نینگبو در شرق چین وارد منطقه آزاد انزلی شد. به گزارش […]
ورود نخستین محموله تجاری از بندر نینگبو چین به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی
با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مجلس، مقامات کشوری و استانی و فعالان اقتصادی در مجتمع بندری کاسپین، با پهلوگیری کشتی تجاری دیبا ،نخستین محموله تجاری از مبدأ بندر نینگبو در شرق چین وارد منطقه آزاد انزلی شد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد انزلی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در حاشیه این مراسم با اشاره به تلاشهای ۳ سال گذشته مجموعه مدیریتی خود به منظور راهاندازی این مسیر جدید تجاری، اظهارداشت: اهمیت کریدور جدید میان دو کشور ایران و چین زمانی مضاعف میشود که متوجه طرح بزرگ چین با عنوان «یک کمربند یک جاده» شویم، به این معنی که این کریدور تجاری به عنوان مسیر جایگزین میان چین و اروپا به ایفای نقش خواهد پرداخت.
رضامسرور با بیان اینکه ظرف۳ سال گذشته مذاکرات متعددی با مسؤولین بخش دولتی و خصوصی کشورهای چین و قزاقستان در خصوص کریدور جدید تجاری در این مسیر با عنوان مسیر جنبی برگزار شد، اضافهکرد: با پهلوگیری نخستین محموله که کالا را از شرقیترین نقطه چین در مسیر کریدور چین – قزاقستان- ایران به حرکت درآورده، فرصت ترانزیت کالا از طریق این مسیر تجاری به اروپا و کشورهای منطقه فراهم میشود تا مسیر جدید به عنوان بخشی از طرح بزرگ چینیها به ایفای نقش بپردازد.
رییس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه به مسیر طی شده این محموله کالایی بخش خصوصی اشاره و تصریحکرد: این محموله حاوی قطعات دوچرخه، لوازم موتورهای صنعتی، کاغذ دیواری، لنت خودرو و… است که از بندر نینگبو توسط خط ریلی داخلی چین به منطقه خورگوس در مرز این کشور با قزاقستان منتقل شده و سپس از طریق خط ریلی در طول کشور قزاقستان به بندر اکتائو وارد و از طریق این بندر با یک فروند کشتی، محموله کالایی ترانزیت شده به بندر کاسپین وارد شد.
مدیرعامل سازمان با تأکید بر اینکه هماکنون اهمیت و نقش اتصال ریل به بنادر انزلی و کاسپین بسیار افزایش یافته، خواستار تسریع در این مهم به منظور افزایش قابل توجه درآمدهای ارزی کشور شد و خاطرنشانکرد: فعالان اقتصادی توجه داشته باشند که زمان و هزینه کمتر از مزایای این مسیر تجاری در مقایسه با مسیر موجود میان دو کشور است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.