۱۸۷۷، رییس پلیس آگاهی کشور:۲۵درصد سرقت‌ها در تهران رخ می‌دهد

  هانیه قنادزاده‌ـ رییس پلیس آگاهی از کاهش ۳ درصدی سرقت‌ها خبر داد و گفت: ۲۵ درصد سرقت‌ها در تهران رخ می‌دهد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدرضا مقیمی در جمع خبرنگاران گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت که در سال ۹۳ راه‌اندازی شد در سال ۹۴ با تشدید مبارزه به‌کار خود ادامه داد و بعد‌ها قرارگاه […]

 

هانیه قنادزاده‌ـ رییس پلیس آگاهی از کاهش ۳ درصدی سرقت‌ها خبر داد و گفت: ۲۵ درصد سرقت‌ها در تهران رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدرضا مقیمی در جمع خبرنگاران گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت که در سال ۹۳ راه‌اندازی شد در سال ۹۴ با تشدید مبارزه به‌کار خود ادامه داد و بعد‌ها قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد و سال گذشته در هر دو این موضوعات توفیقات خوبی داشتیم در موضوع سرقت در کشفیات و وقوعات کاهش داشتیم.

وی با اشاره به این‌که ۵٫۵ درصد وقوع سرقت در سال گذشته کاهش داشته است، افزود: در دو ماه امسال با توجه به رصد پلیس بالغ بر ۸۰ درصد آمار‌ها در ۱۴ استان کشور مورد مطالعه قرار گرفت که تهران اولین استان است.

به گفته وی، تهران ۲۵ درصد وقوع سرقت را به خود اختصاص داده است و همین آمار‌ها نشان می‌دهد که سرقت در تهران کاهش خوبی داشته است.

مقیمی ادامه داد: افزایش وقوع پدیده‌ای در سرقت است که بدون این‌که مهار شود روند رو به رشد دارد اما در زمینه کاهش وقوعات باید سازمان‌های دیگر را پای کار بیاوریم.

وی با اشاره به این‌که وجود معتادان ولگرد باعث افزایش سرقت می‌شود تا جایی که ۵۲ درصد سرقت‌ها خیابانی است و البته در برخی سرقت‌ها اموال مالباخته به راحتی به دست می‌آیند و برخی به سختی، گفت: در سرقت منزل بیش‌تر سرقت‌ها شامل طلا، ارز و نقدینگی است که بعد از دستگیری پول‌ها خرج شده است.

 

مقیمی ادامه داد: بر حسب احکام قضایی مالخر در صورت دستگیری موظف است تا مال سرقتی را تأمین و عین آن را به مالباخته استرداد دهد.