برنده مناقصه سکوی نفتی امیرکبیر در بهشهر، به نیروهای بومی شاغل در شرکت اعلام کرده که از این پس از آنها در شرکت استفاده نمیکند و نیروهای دیگری که حتی گفته میشود نیروهای خارجی هستند، جایگزین آنها در این پروژه میشوند. به گزارش ایسنا، سکوی حفاری نیمه شناور امیرکبیر از سوی شرکت ملی نفت […]
برنده مناقصه سکوی نفتی امیرکبیر در بهشهر، به نیروهای بومی شاغل در شرکت اعلام کرده که از این پس از آنها در شرکت استفاده نمیکند و نیروهای دیگری که حتی گفته میشود نیروهای خارجی هستند، جایگزین آنها در این پروژه میشوند.
به گزارش ایسنا، سکوی حفاری نیمه شناور امیرکبیر از سوی شرکت ملی نفت ایران به منظور انجام عملیات حفاری اکتشافی نفت و گاز جهت برداشت اولین سهم نفتی ایران در دریای مازندران طراحی شده است. این پروژه در سال ۱۳۸۰ آغاز بهکار کرد و در سال ۱۳۸۹ به پایان رسید. تجهیزات و ماشینآلات سکوی حفاری امیرکبیر از نوع پیشرفتهترین در صنعت حفاری فراساحلی است.
شرکت حفاری شمال در حال حاضر مالکیت ۹ دستگاه سکوی حفاری خشکی نیمهسنگین و ۳ دستگاه سکوی حفاری دریایی پایهدار را دارد و موفق شد در سال ۱۳۹۰ حفاری در یک میدان عظیم هیدروکربنی را در آبهای ایرانی دریای خزر به اتمام برساند.
به گفته یکی از اعضای شرکت، اخیراً مناقصهای برای پیمانکاری پروژه سکوی امیرکبیر، برگزار و شرکت ایران فجر برنده این مناقصه شد و شرکت حفاری شمال این پروژه را واگذار کرد. در پی این ماجرا و با روی کار آمدن شرکت ایران فجر، اسامی ۹۰ نفر از کارگران که بین ۸ تا ۱۰ سال بر روی این پروژه کار کردند در روز ۴ خرداد ۹۵ برای تعدیل نیرو اعلام شد و از آنها خواسته شد که از ۵ خرداد به محل کار نیایند.
این اقدام موجب گلایه کارگران تعدیلی شد و آنها ۵ خرداد در مقابل فرمانداری بهشهر تجمعی برگزار کردند.
سیدخالقسجادی، فرماندار بهشهر با دعوت به آرامش، با آنها نشستی را در سالن فرمانداری شهرستان برگزار کرد و پس از شنیدن سخنان کارگران قول مساعدت و پیگیری داد.
سیدخالقسجادی، فرماندار بهشهر نیز اظهار کرد: در نتیجه جلسهای که با کارکنان برای بررسی مشکلات کارکنان تعدیل شده شرکت حفاری شمال داشتم قرار بر آن شد تا هرچه سریعتر نمایندهای را از میان خود انتخاب کنند تا همه موارد و مستندات را به صورت مکتوب و محکمهپسند به همراه خود داشته باشند تا در جلسات بعدی که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران برگزار میشود مشکلات را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
وی با بیان اینکه میتوان با همکاری مسؤولین شهری، استانی و کشوری این معضل را رفع ساخت، زیرا این مشکل قابل حل است، افزود: فرمانداری شهرستان و نماینده شرق مازندران در مجلس، مکاتبات و رایزنیهایی را با مسؤولین شهرستانی و استانی در این زمینه انجام میدهد و امیدواریم که هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب دست یابیم.
یکی از اعضای شرکت حفاری شمال اظهار کرد: عملیات تغییر و تحول پروژه سکوی امیرکبیر از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و شرکت حفاری شمال برای این پروژه ۳۵۰ نیروی کار شامل کارکنان ستاد تهران، کارگران پایگاه بهشهر و سکوی حفاری را بهکار گرفت.
وی افزود: شرکت حفاری شمال در مناقصه برنده نشد و پروژه امیرکبیر را واگذار کرد. پس از آن در گام نخست ۹۰ نفر از نیروها که همگی از شهرهای مختلف استان مازندران هستند، تعدیل و اعلام شد که تا ۳۱ تیر ۹۵ حقوق این کارگران پرداخت میشود.
وی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۷ نیروی خارجی از طرف شرکت ایران فجر بر روی سکوی امیرکبیر مستقر و مشغول بهکار شدند. پس از یک ماه برای تعویض شیفت کاری ۱۷ نیروی خارجی دیگر به این پروژه اضافه میشوند. در حقیقت ۳۴ نیروی غیرایرانی بهکارگیری میشوند.
شرکت ایران فجر در حالی برنده مناقصه سکوی امیرکبیر شد که به گفته برخی از اعضای شرکت حفاری شمال، صلاحیت اجرای این پروژه را نداشت و تجربهکاری در آبهای عمیق ندارد و قطعاً نیروی کار بومی که ۱۰ سال در این پروژه کار کردند از مهارت و تخصص بالایی برخوردارند و میتوان از تجربه و توانمندی آنها استفاده کرد.
وی با تأکید بر اینکه باید از هرگونه شایعهپراکنی و ایجاد تنش جلوگیری شود، تصریح کرد: در دو یا ۳ روز آینده در دفتر مرکزی شرکت حفاری شمال در تهران جلسهای با موضوع بررسی تعدیل نیروهای پروژه امیرکبیر برگزار میشود که امیدواریم نتایج مثبتی حاصل شود تا از نیروهای تعدیل شده مجدداً دعوت بهکار شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.