احداث و آسفالت ۳ هزار و ۱۳۸ کیلومتر راه در استان قزوین مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اقدامات ۴۰ ساله نظام در حوزه راه و شهرسازی در استان گفت: احداث و آسفالت ۳ هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و راه روستایی و همچنین ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی و خدمات روبنایی […]
احداث و آسفالت ۳ هزار و ۱۳۸ کیلومتر راه در استان قزوین
مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اقدامات ۴۰ ساله نظام در حوزه راه و شهرسازی در استان گفت: احداث و آسفالت ۳ هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و راه روستایی و همچنین ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی و خدمات روبنایی بخشی از خدمات اجرایی انقلاب در این سالها بوده است.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعودحقلطفی در این باره افزود: آسفالت ۲۶۶۰ کیلومتر راه روستایی در استان، بهرهمندی بیش از ۱۰۰۰ روستا از نعمت راهِ آسفالته را در پی داشته است، در حالی که پیش از انقلاب راه روستایی آسفالته در استان وجود نداشت.
وی اضافهکرد: همچنین با ساخت ۳۱۵ کیلومتر بزرگراه در استان قزوین و توسعه آزاد راههای استان از ۵۵ کیلومتر در سال ۵۷ به ۲۱۸ کیلومتر در سال جاری، توانستیم رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص دهیم.
رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با بیان اینکه توسعه و شکوفایی راهها در هر کشوری، موجب توسعه و رشد حمل و نقل و در نتیجه توسعه اقتصادی و دست یافتن به توسعه پایدار است، گفت: در همین راستا آغاز عملیات دو پروژه راهسازی با ابعاد ملی در محورهای قزوین- الموت- تنکابن و قزوین- رحیمآباد- کلاچای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که با احداث آنها شاهد نتایج بسیار قابل توجهی در افزایش ایمنی راهها، تسهیل در سفر، کاهش طول مسیر، صرفهجویی در مصرف سوخت و توسعه صنعت گردشگری در استان به ویژه منطقه الموت خواهیم بود.
حق لطفی با اشاره به لزوم قرار گرفتن در چرخه حمل و نقل بینالمللی و استفاده از موقعیت ممتاز قزوین در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، عنوانکرد: احداث راهآهن قزوین-رشت به طول ۲۰۵ کیلومتر که بخش مهمی از کریدور ارتباطی شمال به جنوب بینالمللی میباشد و همچنین آغاز عملیات دو خطه کردن راهآهن تهران- قزوین- زنجان از جمله موضوعات مورد پیگیری در وزارت راه و شهرسازی است.
مدیرکل راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه شهرسازی ریل پایه و حمل و نقل ریلی به عنوان ایمنترین و مقرون به صرفهترین سیستمهای حمل و نقلی در اولویت برنامههای کشور قرار دارد، اظهارکرد: در همین راستا قزوین به عنوان پایلوت کشوری در شهرهای میان مقیاس برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) انتخاب شده و در حال حاضر موضوعات آن به محوریت حمل و نقل ریلی و همگانی در دست پیگیری است.
دبیر شورای مسکن استان با اشاره به خدمات انقلاب در حوزه مسکن نیز عنوانکرد: عملیات ساخت و تکمیل ۵۸ هزار واحد مسکن مهر برای سکونت اقشار کمدرآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته که بیش از ۵۲ هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده است و مابقی آن نیز به غیر از واحدهای دارای موضوعات قضایی، تا پایان شهریور سال آینده تکمیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه ساخت و بهرهبرداری از ۱۵۴ پروژه ی ساختمانی و تأسیسات دولتی و عمومی با کاربریهای اداری، فرهنگی، ورزشی، درمانی، انتظامی و آموزشی توسط اداره کل راه و شهرسازی طی این سالها در سطح استان به بهرهبرداری رسیده، افزود: برای ایجاد ملزومات ارتقای کیفیت زندگی شهری در پروژههای مسکن مهر استان نیز عملیات ساخت و تکمیل ۵۰ باب خدمات روبنایی در سایت مسکن مهر استان شامل مسجد، مدرسه، درمانگاه، سالن ورزشی، فضای سبز، کلانتری در دستور کار قرار گرفته است.
دبیر کمیسیون ماده ۵ استان در ادامه عنوان کرد: با توجه به رویکرد حفظ محیطزیست و تحقق اهداف توسعه پایدار در کشور، تهیه طرحهای بالادستی و کلان مقیاس در اولویت این اداره کل قرار گرفته که در این بخش جزو استانهای پیشروی کشور بودهایم.
حق لطفی اضافهکرد: تهیه طرحهای جامع و تفصیلی برای همه شهرهای استان، تهیه دستور کار ۲۱ محلی به عنوان اولین شهر در کشور و تصویب در ستاد ملی بازآفرینی به عنوان الگوی قابل بهرهبرداری برای سایر شهرها، تهیه طرح مجموع شهری قزوین به عنوان ششمین شهر کشور، طرح مطالعاتی CDS قزوین و طرحهایی دیگری از این دست که میتواند الگوهای قابل اتکایی برای دست یافتن به آرمانهای بهبود کیفیت زندگی باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.