دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارسجنوبی نصب شد دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارسجنوبی پس از بارگیری و انتقال به دریا، در موقعیت خود در خلیجفارس نصب شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، شناور HL۵۰۰۰ عملیات نصب سکوی اقماری ۲۴A با وزنی معادل ٢٣٠٠ تن را در […]
دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارسجنوبی نصب شد
دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارسجنوبی پس از بارگیری و انتقال به دریا، در موقعیت خود در خلیجفارس نصب شد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، شناور HL۵۰۰۰ عملیات نصب سکوی اقماری ۲۴A با وزنی معادل ٢٣٠٠ تن را در دریا تکمیل کرد و پس از پایان مراحل نصب سازههای پل و مشعل با توجه به شرایط جوی حداکثر در مدت دو هفته، بهرهبرداری و برداشت گاز ترش غنی از این سکو آغاز میشود. این سکو، برای حمل به میدان گازی پارسجنوبی با روش push pull روی شناور FLB۱۲۴ بارگیری شده است.
با بهرهبرداری از این سکو، روزانه ۱۴٫۲ میلیون مترمکعب معادل یک دوم یک فاز استاندارد گازی پارسجنوبی به توان تولید گاز کشور افزوده میشود.
ماه گذشته نیز، سکوی اصلی فاز ٢٢ پارسجنوبی با همین میزان ظرفیت، به تولید رسید و گاز آن به پالایشگاه این طرح گازی ارسال شد.
فرهادایزدجو، مجری طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارسجنوبی اظهارکرد: سکوی ۲۴A در بخش راهاندازی دارای بیشترین مقدار پیشرفت در بین سکوهایی است که تاکنون برای نصب در میدان پارسجنوبی به دریا منتقل شده است.
وی با اشاره به انجام بیش از دو میلیون و ٧٠٠ هزار نفر ساعت کار اجرایی در عملیات ساخت، درباره مشخصات فنی سکوی ۲۴A یادآور شد: در این سکو حدود ٣١ هزار اینچ – قطر عملیات لوله کشی، بالغ بر ٩٠ کیلومتر کابلکشی برق و ابزار دقیق و ٣٠٧٧ متر عملیات تیوبینگ انجام شده است.
مجری طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارسجنوبی اعلامکرد: همه مراحل مهندسی، ساخت، نصب و راهاندازی سکوی A ٢٤، از سوی متخصصان ایرانی انجام شده و بخش عمدهای از کالاها و تجهیزات موردنیاز این سازه از منابع تولیدکننده داخلی تأمین شده است.
ایزدجو تأکیدکرد: رعایت موارد ایمنی در مرحله اجرا و راهاندازی در بخش کارفرما و پیمانکار حوزه فراساحل در قالب دستورالعملهای ایمنی ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران، انجام میشود.
طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارسجنوبی برای تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع(ال.پی.جی)، ۲۷۵٠تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شرکت پتروسینا آریا در حال اجراست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.