صلح نوبل ترامپی!!

صلح نوبل ترامپی!!      در خبر‌ها آمده است که ظاهراً قرار است با پیشنهاد برخی کشورهای دنیا از جمله چشم بادامی‌های مبادی آداب! جایزه امسال صلح نوبل با افتخار تقدیم جناب عمو سام شود و به پاس دو سال مجاهدت و تلاش ایشان در استقرار و استمرار صلح جهانی، این تحفه ناقابل مفتخر به نام […]

صلح نوبل ترامپی!!

     در خبر‌ها آمده است که ظاهراً قرار است با پیشنهاد برخی کشورهای دنیا از جمله چشم بادامی‌های مبادی آداب! جایزه امسال صلح نوبل با افتخار تقدیم جناب عمو سام شود و به پاس دو سال مجاهدت و تلاش ایشان در استقرار و استمرار صلح جهانی، این تحفه ناقابل مفتخر به نام ترامپ جان بی‌مانند شود!

    البته در خبرهایی که هنوز نیامده است! پیش‌بینی می‌شود که نامبرده با الگو گرفتن از بازیگر نام آشنای هالیوودی ضمن نپذیرفتن این جایزه، استاد محمد‌بن‌سلمان اره‌کش را به جای خود بر روی سن فرستاده و همچنین با تأسی گرفتن از کارگردان جدید ایرانی، به قد و قامت و میزان وجه نقد اعطایی و رنگ و لعاب و کلی چیز دیگر این جایزه، ایراد وارد کرده و با صدای حزین فریاد برآورد که دوستش ندارم!

    واقعیت هم این است که اگر قرار است جایزه صلح نوبل به ترامپ جان برسد، استاد اره برقی از ایشان به مراتب ارجح‌تر و شایسته‌تر هستند. به هر حال هر چه باشد ایشان در امور اجرایی و عملیاتی هم دست به نقدتر و با دل و جرأت‌تر هستند و صد البته دست به آچارتر!

    به هر حال این‌که متولیان این جایزه هر چند سال یکبار با احترام گذاشتن به افکار عمومی نسبت به انتخاب افرادی اقدام می‌کنند که در رابطه با صلح بانی، مهربانی و نوعدوستی آنها در کل جامعه بشری اجماع وجود دارد، کار بسیار پسندیده‌ای است که به نظرم می‌رسد اگر با همین دست فرمان پیش بروند تا چند سال دیگر باید اساتید ادبیات دنیا با به روزرسانی دانش و اطلاعات خود، فکری به حال و روز معنی و مفهوم صلح بکنند و همانند برخی فرهنگستان‌های نامی خاورمیانه، یک عبارت عجیب و پیچیده‌ای ابداع و جایگزین فرمایند! تا بیش‌تر از این کار از دست نرود.

 البته هوشنگ‌خان (خودمان را می‌گوییم) پیشنهاد دیگری هم خدمت متولیان مربوطه دارم و آن این‌که اگر صلاح بدانند جایزه صلح نوبل به دو بخش انتفاعی و غیرانتفاعی تقسیم شده و سالیانه دو جایزه صلح به برگزیدگان اعطا شود، برگزیدگان انتسابی انتفاعی و برگزیدگان انتخابی غیرانتفاعی!

    البته حضرات اوباما، ترامپ، آنگ‌سان‌سوچی، اتحادیه اروپا (برندگان قبلی) و البته نتانیاهو و بن سلمان که یحتمل برندگان آینده خواهند بود، می‌توانند با تشکیل یک سازمان مردم نهاد! جایزه سلاخی نوبل را پایه‌گذاری کنند و هر ساله آن را اهدا کرده و به منظور ارج نهادن به زحمات گذشتگان و پیشکسوتان، اولین جایزه را به روح هیتلر فقید تقدیم کنند تا خلف بودن خود را به اثبات برسانند!

                                                                    هوشنگ خان