تعویض کاتالیست ۴هزار تاکسی در سال ۹۵ معاون فنی و بهرهبرداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: تعویض کاتالیست ۴هزار تاکسی در سال ۹۵ در دستور کار است. مهدی ابراهیمی در گفتوگو با مهر با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۸ هزار تاکسی کاتالیستهایشان تعویض شده است، گفت: ۵ […]
تعویض کاتالیست ۴هزار تاکسی در سال ۹۵
معاون فنی و بهرهبرداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: تعویض کاتالیست ۴هزار تاکسی در سال ۹۵ در دستور کار است.
مهدی ابراهیمی در گفتوگو با مهر با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۸ هزار تاکسی کاتالیستهایشان تعویض شده است، گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ تاکسی سمند و پژو طی سالهای ۹۳ تا ۹۴ کاتالیستهایشان تعویض شد و حدود ۲۶۰۰ پراید هم در دو سال اول طرح کاتالیستهایشان تعویض شد.
وی با بیان این که پرایدهایی که به سن فرسودگی رسیده بودند و به دلیل مشکلاتی که بر سر راه نوسازی آنها ایجاد شده بهترین اولویت برای تغییر کاتالیست بودند، خاطرنشان کرد: تاکسیهایی که سال ۸۷ تا ۹۰ تولید شده بودند در فاز نخست قرار گرفتند که تأثیر بالایی در کاهش خروج گازهای سمی از اگزوز این خودروها داشت.
ابراهیمی با بیان این که اعتبار لازم برای تعویض کاتالیست ۴ هزار تاکسی در بودجه سال ۹۵ پیشبینی شده است، گفت: هنوز نقدینگی لازم برای آغاز این پروژه در سال ۹۵ تزریق نشده است و در صورت تأمین اعتبارات تعویض کاتالیست تاکسی در سال ۹۵ را آغاز خواهیم کرد.
او با اشاره به عمر کاتالیست تاکسیها گفت: عمر کاتالیستها براساس پیمایش محاسبه میشود، بهطور معمول عمر کاتالیست خودروها بعد از ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر پیمایش از بین میرود ممکن است یک تاکسی روزانه ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد و یک ساله کاتالیست اثرگذاری خود را بر روی این تاکسی از دست بدهد.
به گفته ابراهیمی برخی از خودروهای فرسوده که روغن سوزی دارند و قابلیت تعمیر ندارند در صورت نصب کاتالیست هم آلاینده هستند و با اولین استارت کاتالیست اثر خود را از دست میدهد.
وی با اشاره به استقبال خوب رانندگان تاکسی از تعویض کاتالیستها میگوید: با وجود آن که یک ساعت و نیم حداقل زمانی است که برای تعویض لازم است رانندگان تاکسی استقبال خوبی از ۴ مرکزی که به این امر اختصاص داده بودیم، کردند و مراجعات زیادی داشتیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.