حیف از من و تو !

حیف از من و تو !      از قدیم گفته‌اند دشمن دانا بلندت می‌کند، بر زمینت می‌زند نادان دوست، اما این‌جور که معلوم است، دشمن دانا هم کیمیا شده است و ما از این یک فقره هم شانس نیاوردیم! البته این‌که گرگ‌ها، لباس میش می‌پوشند و مظلوم‌نمایی می‌کنند و دلشان برای رفاه و آسایش و […]

حیف از من و تو !

     از قدیم گفته‌اند دشمن دانا بلندت می‌کند، بر زمینت می‌زند نادان دوست، اما اینجور که معلوم است، دشمن دانا هم کیمیا شده است و ما از این یک فقره هم شانس نیاوردیم! البته این‌که گرگ‌ها، لباس میش می‌پوشند و مظلوم‌نمایی می‌کنند و دلشان برای رفاه و آسایش و آزادی ما مردم یک ذره شده است و برخی دیگر که دوستان نابلدی هستند که از سر دلسوزی و خیرخواهی و البته ندانم‌کاری، یک جور دیگر برای خلق‌ا… دردسر درست می‌کنند، شرایط را به گونه‌ای کرده است که اساساً تشخیص دوست و دشمن و دانا و نادان و راه خطا و صواب، کار هر کسی نیست و علی‌الحساب از عهده هوشنگ خان عامی ساده بر نمی‌آید.

    باز جای شکرش باقی است که برخی اوقات دشمنان دوست‌نما از لباس میش خسته می‌شوند و برای آن‌که نفسی تازه کنند بر می‌گردند به همان طینت اصلی خودشان و چراغ راهی می‌شوند که ما بهتر و دقیق‌تر آنها را بشناسیم و درک کنیم و قال بی‌بی‌سی و من و تو و فلانی و بهمانی‌هایمان کمی فروکش کند و همینطور بی‌محابا با دیدن یک لبخند و نازک کردن پشت چشم، شیفته و شیدا و واله نشویم و حرف و حدیث و نظر و منظرشان بشود فصل‌الخطاب و حرف حساب و حق و حقیقت!

    این دم خروسی که اخیراً بدفرم بیرون زده و جناب مجری و برنامه‌ساز مردم دوست و غمخوار و آزادی‌خواه بی‌بدیل شبکه‌ای که فقط به‌خاطر ملت شریف ایران و بسط و گسترش آزادی‌های فردی و دموکراسی و اینجور حرف‌ها، زحمت مکاتبه و مراوده و خواهش و تمنای چند باره را به خود هموار کردند که مردم ایران و آیفون به دست‌ها در داخل کشور را از شر درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های وطنی، راحت کنند، از اتفاق به نظر می‌رسد نشانه صداقت و دوستی است نه آن‌که نشانه بدعهدی و دشمنی شبکه‌ای که به ‌کار من و تو نمی‌آید ولی از قضا نامش، من و تو است!

    در این دنیای پرفریب و دروغ‌‌های بزرگ رسانه‌ای و جو‌سازی و شایعه‌پراکنی، حالا یک نفر پیدا شده است که چنین رک و صریح، نظر و نگاه و هدف خود را به ساده‌‌ترین و شیوا‌‌ترین زبان و روش، بیان کرده است تا هم عزیزان وطنی سینه‌چاک کانال زمان و تحلیل‌ها و میزگرد‌ها حساب کار دستشان بیاید و هم دوستان و بودجه‌نویسان ینگه دنیا و ایضاً دست به نقدهای ریاض و تل‌آویونشین، عیار عوامل شبکه برایشان معلوم شود و سخاوت و خاصه خرجی‌هایشان فروکش نکند!

 ما (منظورمان هوشنگ‌خان است که خودمان باشیم!) مثل خیلی‌های دیگر می‌دانیم که اگر دشمن، دشمنی نکند، پس چه کند! و این‌که برخی اوقات احساساتی می‌شویم و احساس همزادپنداری وجودمان را فرا می‌گیرد و شبهه‌ناک! می‌شویم، توفیری در اصل ماجرا نمی‌کند و ناچار باید سره را از ناسره جدا کنیم و برای هر حرفی که انگار حرف دل ماست، دلمان قنج نرود! و ایضاً رسانه‌های ملی و میلی هم این وسط با حرف‌ها و تیترهایی که نیشش به سمت داخل و خودی‌هاست، آب به آسیاب دشمنان و من و تو نریزند!

                                                                    هوشنگ خان