عضو کمیسیون عمران مجلس پروژه اصلی کریدور شمال-جنوب معطل باقی مانده است عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تاکنون بسیاری از پروژههای مرتبط با کریدور شمال به جنوب معطل باقی مانده و قطعاً ملاک اصلی در توسعه چشمگیر این حوزه، تقویت زیرساختهای این کریدور است. محمددامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامهریزی دولت برای […]
عضو کمیسیون عمران مجلس
پروژه اصلی کریدور شمال-جنوب معطل باقی مانده است
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تاکنون بسیاری از پروژههای مرتبط با کریدور شمال به جنوب معطل باقی مانده و قطعاً ملاک اصلی در توسعه چشمگیر این حوزه، تقویت زیرساختهای این کریدور است.
محمددامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامهریزی دولت برای تقویت کریدور شمال به جنوب، گفت: بهطور حتم تقویت کریدور شمال- جنوب از اهمیت بسیار بالایی در تقویت اقتصاد کشور برخوردار است و در صورت تبدیل شدن این کریدور به شاهراه انتقال کالا از شمال به جنوب کشور میتوان به درآمدزایی بالایی دست یافت.
جای خالی استراتژی توسعه کریدور شمال-جنوب در دولتهای مختلف
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامهداد: دولتهای متخلف و وزارتخانههای راه و شهرسازی در ادوار مختلف اظهاراتی را نسبت به تقویت کریدور شمال به جنوب مطرح کردهاند، اما متأسفانه تاکنون اقدام قابل قبولی در این عرصه صورت نگرفته است.
وی تصریحکرد: تاکنون بسیاری از پروژههای مرتبط با کریدور شمال به جنوب معطل باقی مانده است، بهطور مثال پروژه راه ساری- دامغان-اردکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عملاً این راه، مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب را شامل میشود.
اعتبار محدود پروژه راه ساری- دامغان-اردکان در بودجه سال ۹۸
متأسفانه هنوز بعد از گذشت چندین سال، پروژه راه ساری- دامغان-اردکان پیشرفت عملیاتی نداشته و حتی در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز اعتبار قابل توجهی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته نشده است
دامادی ادامهداد: متأسفانه هنوز بعد از گذشت چندین سال، پروژه راه ساری- دامغان-اردکان پیشرفت عملیاتی نداشته و حتی در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز اعتبار قابل توجهی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته نشده است.
تلاش تجار خارجی برای اتصال به بازار روسیه از طریق کریدور شمال به جنوب
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریحکرد: بسیاری از کشورها از جمله هند و چین به دنبال استفاده کلان از کریدور شمال به جنوب برای متصل شدن به بازار روسیه هستند، از این رو ما باید از این فرصت کمال استفاده را ببریم.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریحکرد: قطعاً اعمال سیاستهایی مانند تخفیفهای مالیاتی در حوزه حمل و نقل و گمرک میتواند در رونق گرفتن کریدور شمال به جنوب مؤثر باشد، اما ملاک اصلی در توسعه چشمگیر این حوزه، تقویت زیرساختهای این کریدور است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.