۱۸۸۰،خریداران هواپیماهای شخصی ایرانی تسهیلات می‌گیرند

خریداران هواپیماهای شخصی ایرانی تسهیلات می‌گیرند دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های هوا و هوانوردی با اشاره به توسعه هوانوردی عمومی، گفت: ما قصد داریم در معاونت علمی به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلاتی ارایه کنیم. یعقوب انتصاری در گفت‌و‌گو با مهر گفت: کلا هدف از توسعه هوانوردی عمومی هواپیمای فوق سبک اسپرت، […]

خریداران هواپیماهای شخصی ایرانی تسهیلات می‌گیرند

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های هوا و هوانوردی با اشاره به توسعه هوانوردی عمومی، گفت: ما قصد داریم در معاونت علمی به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلاتی ارایه کنیم.

یعقوب انتصاری در گفت‌و‌گو با مهر گفت: کلا هدف از توسعه هوانوردی عمومی هواپیمای فوق سبک اسپرت، خیلی سبک و سبک هستند که جز هواپیمای دو، ۴ و ۶ نفره به شمار می‌روند.

وی افزود: معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که تولیدی هستند، امکانات و تسهیلات قابل توجهی اختصاص داده است تا در داخل کشور توسط همین شرکت‌ها به تولید برسند.

انتصاری با اشاره به تسهیلات معاونت علمی برای توسعه هواپیماهای شخصی ادامه داد: هر کسی بخواهد این نوع هواپیما‌ها را خریداری کند، به دلیل این‌که خواستار محصولات داخلی هستند می‌توانند تسهیلات با کارمزد ۸ تا ۹ درصد و بازپرداخت ۳ ساله دریافت کنند.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های هوا و هوانوردی گفت: خریداران این نوع هواپیما‌ها می‌توانند شخصی، مدارس، مراکز آموزش خلبانی و… باشند.

به گفته وی، در واقع، به افراد یا ارگان‌هایی که می‌خواهند محصولات دانش‌بنیان داخلی در صنعت هوایی و هوانوردی را خریداری کنند تسهیلات ارایه می‌کنیم.

انتصاری با بیان این‌که این تسهیلات می‌تواند یک جنبه رقابتی پیدا کند زیرا کارمزد و لیزینگ پایینی دارند، اظهار داشت: با توجه به این‌که هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران و خطوط هوایی در حال خرید هواپیما هستند و می‌توانند هواپیماهایی را جایگزین فرسوده‌ها کنند، نیاز است که خریداران مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به این‌که تعداد هواپیماهای شخصی قرار است چندین برابر شود و این هواپیماهای جدید نیاز به خلبان و خدمه دارند و از سوی دیگر باید تعمیر و نگهداری شوند نیاز است که در این راستا حمایت‌هایی صورت گیرد.

انتصاری با بیان این‌که بنابراین تا سال‌های آینده تحول بزرگی در این زمینه رخ خواهد داد، گفت: به دلیل این‌که تا سال‌های آینده این هواپیما عمر زیادی می‌کنند و خلبانان هم سنشان بالا می‌رود، بنابراین نتیجه می‌گیریم که کشور به تعداد زیادی خلبان نیاز دارد.

 

به گفته وی، در این صورت تا ۳ الی ۴ سال آینده، تعداد خلبانان آموزش دیده، هواپیما، مدارس آموزش خلبانی زیاد می‌شود.