سرعت مجاز در جاده‌ها باید ۲۰ کیلومتر کاهش یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس سرعت مجاز در جاده‌ها باید ۲۰ کیلومتر کاهش یابد عضو کمیسیون عمران مجلس، نسبت به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در سال‌جاری هشدار داد. به گزارش خانه‌ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس از افزایش یک درصدی آمار تصادفات جاده‌ای در ۹ ماهه ابتدای سال‌جاری خبر داد و گفت: متأسفانه با وجود اقدامات صورت […]

عضو کمیسیون عمران مجلس

سرعت مجاز در جاده‌ها باید ۲۰ کیلومتر کاهش یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس، نسبت به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در سال‌جاری هشدار داد.

به گزارش خانه‌ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس از افزایش یک درصدی آمار تصادفات جاده‌ای در ۹ ماهه ابتدای سال‌جاری خبر داد و گفت: متأسفانه با وجود اقدامات صورت گرفته، نه تنها آمار تصادفات کاهش پیدا نکرده، بلکه در سال‌جاری روند افزایشی نیز پیدا کرده است.

آمار تصادفات جاده‌ای سالانه باید حدود ۱۰ درصد کاهش یابد

مجید‌کیانپور ادامه‌داد: براساس برنامه‌های توسعه‌ای کشور، آمار تصادفات جاده‌ای سالانه باید حدود ۱۰ درصد کاهش یابد، از این رو در سال‌جاری آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای از ۱۶ هزار نفر باید به حدود ۱۴ هزار نفر می‌رسید، اما آمار‌ها روند صعودی پیدا کرده است.

ضرورت تغییر استراتژی برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من برای تحقق برنامه‌ها جهت کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، باید تغییر استراتژی صورت گیرد، البته اصلاح برخی حوزه‌ها مانند شرایط جاده‌ها و کیفیت خودرو‌ها امکان‌پذیر نیست، اما می‌توان با برنامه‌ریزی اقدامات دیگری را برای بهبود وضعیت صورت داد.

در شرایط کنونی بهترین راه کار برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، پایین آوردن سرعت مجاز خودرو در جاده‌ها است، به نظر من سرعت مجاز باید ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد، یعنی آن‌که سرعت مجاز در جاده‌ها حداکثر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تعیین شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی بهترین راه کار برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، پایین آوردن سرعت مجاز خودرو در جاده‌ها است، به نظر من سرعت مجاز باید ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد، یعنی آن‌که سرعت مجاز در جاده‌ها حداکثر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تعیین شود.

هزینه اصلاح تابلوهای سرعت بسیار پایین‌تر از هزینه‌های پیدا و نهان تصادفات است

وی ادامه‌داد: مسؤولان در واکنش به این پیشنهاد اعلام می‌کنند که تغییر تابلوهای سرعت در جاده‌ها برای دولت هزینه بسیاری دارد، اما اگر هزینه‌های مرتبط با تصادفات از جمله تلفات جاده‌ای، درمان مجروحین و حمایت‌های دولت از معلولان را در نظر بگیریم، اصلاح تابلوهای سرعت هزینه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

کیانپور افزود: با کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها، قطعاً میزان تلفات و شدت تصادفات کاهش چشمگیری خواهد یافت و می‌توان بعد از برنامه‌ریزی دقیقی برای اصلاح جاده‌ها و بهبود کیفیت خودرو‌ها صورت داد.

ضرورت استفاده از تجارب کشورهای منطقه برای کاهش تصادفات جاده‌ای

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه‌داد: ما باید از تجربه موفق کشورهای منطقه از جمله مالزی، ترکیه و اندونزی برای کاهش تصادفات جاده‌ای استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت تقویت بخش آموزشی در حوزه رانندگی تأکیدکرد و گفت: به‌طور حتم با بهبود این حوزه و افزایش آگاهی و دانش مردم می‌توان زمینه را برای کاهش آمار تصادفات فراهم کرد.