جای خالی شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور

    محمد لاهوتی با اشاره به لزوم وجود شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور گفت: فرهنگ‌سازی و فراهم شدن زیرساخت‌ها لزوم فعالیت این شرکت‌ها است. رییس کنفدراسیون صادرات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به این‌که برخی می‌گویند در صادرات کشور رقابت منفی وجود دارد، گفت: امروز دنیا به این جمع‌بندی رسیده است که […]

 

 

محمد لاهوتی با اشاره به لزوم وجود شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور گفت: فرهنگ‌سازی و فراهم شدن زیرساخت‌ها لزوم فعالیت این شرکت‌ها است.

رییس کنفدراسیون صادرات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به این‌که برخی می‌گویند در صادرات کشور رقابت منفی وجود دارد، گفت: امروز دنیا به این جمع‌بندی رسیده است که عرضه ‌و تقاضا باید در قالب یک رقابت سالم باشد تا مصرف‌کننده بتواند با توجه به کیفیت، قیمت مناسب کالا را انتخاب کند.

وی تصریح‌ کرد: برخی افراد به دنبال صادرات واقعی نیستند و با توجه به رانت‌های موجود به دنبال مزایای بیش‌تری هستند.

لاهوتی ادامه‌ داد: یک صادرکننده واقعی با درصدی سود کالای خود را به مشتریان عرضه می‌کند و حال این صادرکننده است که تصمیم می‌گیرد سودش ۱۰ یا ۲۰ درصد باشد پس تفاوت در قیمت کالاهای صادراتی به معنای رقابت منفی در این بخش نیست.

رییس کنفدراسیون صادرات با اشاره به لزوم وجود شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور گفت: این موضوع از مواردی بود که سازمان توسعه تجارت از آن حمایت کرد و به دنبال اجرای آن بود اما قبل از اجرای این طرح باید فرهنگ‌سازی مناسب در این بخش صورت بگیرد.

 

به گفته لاهوتی باید با فراهم شدن زیرساخت‌ها شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور شروع به فعالیت کنند و در کنار آن دولت باید حمایت لازم از این بخش را انجام دهد.