سهم غیرقابل حذف مینیبوسها ازحمل و نقل شهری عضو شورای شهر تهران با اشاره به سهم غیرقابل حذف مینیبوسها از حمل ونقل شهری گفت: مینیبوسها نوسازی میشوند. به گزارش مهر، رضا تقیپور ضمن تأکید بر اهمیت هریک از مدهای حمل و نقل در ناوگان شهری تهران، اظهارداشت: اتوبوسها، مترو، تاکسیها، ونها و مینیبوسها هر کدام […]
سهم غیرقابل حذف مینیبوسها ازحمل و نقل شهری
عضو شورای شهر تهران با اشاره به سهم غیرقابل حذف مینیبوسها از حمل ونقل شهری گفت: مینیبوسها نوسازی میشوند.
به گزارش مهر، رضا تقیپور ضمن تأکید بر اهمیت هریک از مدهای حمل و نقل در ناوگان شهری تهران، اظهارداشت: اتوبوسها، مترو، تاکسیها، ونها و مینیبوسها هر کدام با ظرفیتهایی مختلف به مأموریت تعریف شده خود در شهر عمل میکنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هماکنون در شهر تهران مسافرتهای گسترده درونشهری با روشهای متفاوت در حال انجام است که مینیبوس به عنوان بخشی از ناوگان حمل نقل شهری سهم خود را دارد اما متأسفانه میزان فرسودگی آن بالا است.
تقیپور بخش خصوصی را مایل به ورود در عرصه مینیبوس دانست و افزود: به تازگی اقدامات خوبی در راستای جایگزینی مینیبوسهای فرسوده با خودروهایی دارای سطح کیفی بالا، آلایندگی پایین با استانداردهای زیستمحیطی انجام پذیرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد زمانبندی پیشبینی شده برای نوسازی مینیبوسهای شهر تهران اظهارداشت: اهداف و مسیر راه مشخص شده و روشن است اما با توجه به محدودیتهایی که در تولید داخل و واردات داریم نمیتوان زمانبندی دقیقی برای آن اعلام کرد.
وی بحث اتوبوسها را به دو بخش خصوصی و وابسته به شهرداری تقسیم کرد و گفت: شهرداری علاوه بر مالکیت بخشی از ناوگان اتوبوسرانی، طراحی و کنترل خطوط اتوبوسرانی را بر عهده دارد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: دورههایی برای ارتقاء کیفیت رانندگان و رعایت حقوق شهروندی برگزار شده و کماکان ادامه دارد. البته در قراردادهای بخش خصوصی بندی به نام SLA پیشنهاد شده که نحوه تردد و تعداد مسافر در هر خودرو و … را در پروانه بهرهبرداری آنها مشخص میکند.
تقیپور در پایان تأکیدکرد: بند SLA در واقع کف سرویسها را تعریف کرده است. البته این مسأله نیاز به نظارت دقیقتری را در آینده طلب میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.