ایجاد حدود ۵۰ دریچه در جاده‌های بین حوضچه‌های هورالعظیم

ایجاد حدود ۵۰ دریچه در جاده‌های بین حوضچه‌های هورالعظیم مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: این شرکت به عنوان معین شهرهای رفیع و هویزه ایفای نقش می‌کند و در این زمینه از هیچ تلاشی برای امدادرسانی دریغ نشده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل ازشرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی با تأکید بر […]

ایجاد حدود ۵۰ دریچه در جاده‌های بین حوضچه‌های هورالعظیم

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: این شرکت به عنوان معین شهرهای رفیع و هویزه ایفای نقش می‌کند و در این زمینه از هیچ تلاشی برای امدادرسانی دریغ نشده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل ازشرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی با تأکید بر اینکه آب در هورالعظیم آزادانه در گردش است، عنوان کرد: هورالعظیم به‌واسطه جاده‌هایی که اغلب در زمان جنگ تحمیلی احداث شده‌اند به پنج حوزه تقسیم می‌شود و حدود ۳۰۰ حلقه چاه نفتی در این محدوده قرار دارد.

دهقانی گفت: دلیل مشاهده برخی نقاط کم آب در این تالاب نیز آن است که ارتفاع حوضچه‌ها یکسان و همگن نیست؛ برای نمونه آب در مخزن ۵ به دلیل ارتفاع بیشتر این مخزن به‌طور طبیعی عمق کمتری دارد.

وی گفت: شرکت متن افزون بر صیانت از تجهیزات و تاسیسات خود و حفظ تولید، در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده نیز حضور فعالی داشته و ایجاد بیش از ۷ کیلومتر سیل بند در شهر رفیع از جمله اقدام‌های این شرکت است.

وی همچنین به بازدیدرییس کل بازرسی استان خوزستان از تاسیسات نفتی غرب کارون واقع در هورالعظیم و تأیید آب‌گیری حداکثری این تالاب از سوی وی اشاره کرد.