مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا عنوان کرد:بیپولی دلیل خرید واگن دست دوم مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا با بیان اینکه مشکلات مالی باعث شده تا شرکتها واگن دستدوم خریداری کنند، گفت: قیمت تولیدات داخلی نسبت به قراردادهای سابق قابل رقابت است اما کیفیت قابل رقابت نیست. به گزارش تسنیم، سیدحسن موسوینژاد در خصوص واردات واگن […]
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا عنوان کرد:بیپولی دلیل خرید واگن دست دوم
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا با بیان اینکه مشکلات مالی باعث شده تا شرکتها واگن دستدوم خریداری کنند، گفت: قیمت تولیدات داخلی نسبت به قراردادهای سابق قابل رقابت است اما کیفیت قابل رقابت نیست.
به گزارش تسنیم، سیدحسن موسوینژاد در خصوص واردات واگن دست دوم اظهارکرد: مشکلات مالی سبب شده است که شرکتها واگن دست دوم خریداری کنند. اما اگر منابع مالی تأمین شود از همه ظرفیتهای شرکتهای تولید واگن داخلی استفاده میکنیم.
وی افزود: شرکت رجا قریب ۱۰ سال است که واگنی خریداری نکرده است. در حال حاضر واگنهایی با عمر ۵۰ سال، ۳۲ سال داریم. برای ۵ سال آینده ۱۵۰۰ واگن جدید نیاز داریم .
مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی تصریح کرد: سابقه تولید واگن مسافری در ۳۵ سال آینده ۴۰۰ تاست. بخش عمده میتواند در داخل تولید شود و به ظرفیتی برسیم که بخش عمده را در داخل تولید کنیم .
وی با بیان اینکه قیمتها نسبت به قراردادهای سابق قابل رقابت است اما کیفیت قابل رقابت نیست، گفت: کیفیت پایین است اما شرکتها میتوانند این امر را توسعه دهند. شرکتهای واگنسازی سالهاست قراردادی نبستهاند یا اگر قراردادی بسته شده تاکنون فعال نشده است.
وی درباره نیاز به واگن در کشور گفت: شرکت رجا به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی کشور در بودجه امسال در نظر دارد که ۷۰۰ واگن خریداری کند که از این تعداد ۵۰۰ دستگاه نو و ۲۰۰ دستگاه دست دوم خواهد بود.
موسوینژاد گفت: نیمی از واگنهای ما از شرکت واگن پارس خریداری میشود و تعمیرات واگنهای ما نیز بخشی در شرکت واگن پارس تهران و مشهد انجام میشود.
وی افزود: مشکلات مالی سبب شده است که شرکتها واگنهای دست دوم خریداری کنند اما شرکت راهآهن گفته است که به ازای هر واگن باید شرکت مربوطه یک واگن نو خریداری کند اما به دلیل مشکلات مالی قراردادها فعال نشده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.