۱۸۸۱،رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):سالی ۸۰ هزار شغل در «مناطق محروم» کشور ایجاد می‌کنیم

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):سالی ۸۰ هزار شغل در «مناطق محروم» کشور ایجاد می‌کنیم رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: در نظر داریم در برنامه ۵ ساله دوم بنیاد برکت، سالی ۸۰ هزار شغل در مناطق محروم کشور ایجاد کنیم. به گزارش ایسنا، محمد مخبر در جلسه امضای تفاهم‌نامه ساخت هزار واحد […]

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):سالی ۸۰ هزار شغل در «مناطق محروم» کشور ایجاد می‌کنیم

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: در نظر داریم در برنامه ۵ ساله دوم بنیاد برکت، سالی ۸۰ هزار شغل در مناطق محروم کشور ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در جلسه امضای تفاهم‌نامه ساخت هزار واحد مسکن «محرومین» در مناطق روستایی استان کرمانشاه که امروز (۱۲ خرداد ماه) با حضور رییس بنیاد مسکن کشور، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه برگزار شد به معضل بیکاری استان کرمانشاه اشاره و تصریح‌کرد: متأسفانه آثار بیکاری را می‌توان در آمار برخی معضلات اجتماعی استان مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: این وضعیت بیکاری استان با وجود پتانسیل‌‌ها و قابلیت‌ها و نیز نیروهای نخبه استان قابل تحمل نیست و رفع آن بسیج عمومی همه مسؤولین را می‌طلبد.

مخبر اظهارکرد: قطعاً جنگ امروز ما با دشمنان جنگ اقتصادی است و حتی جنگ فرهنگی هم ریشه در این معضل دارد زیرا دشمن برای ترویج فرهنگ خود هم به دنبال آدم‌های بیکار و مایوس می‌گردد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تأکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: عصاره اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است زیرا تاریخ نشان داده که هیچ مشکلی بدون حضور و مشارکت مردم حل نشده است.

وی افزود: امروز باید به خلاقیت، مدیریت و منابع مردمی تکیه کنیم و همه دستگاه‌ها باید منسجم و در کنار هم مردم را به صحنه بیاورند.

مخبر در ادامه بیکاری را یکی از خطوط قرمز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عنوان کرد و افزود: اولین اولویت ما در ستاد بحث اشتغال و توانمندسازی مردم است زیرا زمانی که مردم به لحاظ ثروت مسلح نشده باشند دشمن می‌تواند با بستن شیر نفت و کاهش قیمت نفت کل سیستم اقتصاد کشور را به هم بریزد.

وی به نامگذاری سال‌ از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در دهه اخیر بیش‌تر نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری حول مسأله اقتصادی بوده است که اگر در طول هر سال تنها ۲۰ درصد در جهت هدف و مقصود رهبری حرکت می‌کردیم امروز این همه گرفتاری نداشتیم.

وی افزود: اگر آمریکا می‌تواند با اقتصاد ما بازی کند دلیل داشتن اقتصاد قوی آمریکا نیست بلکه بنیه اقتصادی ما بسیار ضعیف است که آمریکا می‌تواند با آن بازی کند.

مخبر اظهارکرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اجرای فعالیت‌های خود همواره دو رویکرد دارد یکی این‌که کارهای اقتصادی در مناطق محروم کشور انجام شده و دیگر این‌که تمام کارهای اقتصادی انجام شده مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اصل کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را اشتغال زایی عنوان کرد و افزود: ساخت مسکن و مدرسه و انجام اموراتی از این قبیل تنها در حاشیه کار ما قرار دارد.

مخبر افزود: ما سال گذشته نسخه ۴۰ هزار بیمار سرطانی را تهیه کردیم و ۲۰۰ هزار فرد نیازمند و یتیم را بیمه تکمیلی کردیم که همه این اقدامات در حاشیه مأموریت اصلی ما قرار دارد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهارکرد: در راستای مأموریت اصلی خود تصمیم گرفته‌ایم که در طول برنامه ۵ ساله دوم بنیاد سالی ۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: در دو سال اخیر فقط در بنیاد برکت ۱۶۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده‌ایم.

مخبر افزود: قطعاً ایجاد این میزان شغل در قالب مگا پروژه‌ها نخواهد بود و هدف ما این است که به سمت تأسیس شرکت‌های کوچک و متوسط پیش برویم که ایجاد این شرکت‌ها در استانی مانند کرمانشاه بسیار جواب خواهد داد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهارکرد: اگر بتوانیم در طول ۳ سال ۵۰۰ میلیارد تومان کار اقتصادی در این استان انجام دهیم تحول عظیمی در استان اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که عمدتاً در بخش‌های اقتصادی بوده و در نظر داریم که ۱۰۶ میلیارد تومان دیگر نیز در استان طی امسال و سال آینده در بخش‌های اقتصادی استان سرمایه‌گذاری کنیم.

مخبر تصریح‌کرد: این میزان سرمایه‌گذاری را تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیز افزایش می‌دهیم تا هر فرد کارآفرین در استان بتواند با استفاده از این اعتبار برای خود و دیگران ایجاد اشتغال کند.

مخبر اظهار‌کرد: با این ۴۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری می‌توان ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان این‌که این ستاد هزار واحد مسکن محرومین و ۱۰ مدرسه در مناطق روستایی استان کرمانشاه خواهد ساخت، گفت: قطعاً اگر نیاز باشد، از این مقدار هم بیش‌تر خواهیم ساخت.