نظارت بر آدرس IP کافی نت‌‌ها در ثبت‌ اظهارنامه مالیاتی

نظارت بر آدرس IP کافی نت‌‌ها در ثبت‌ اظهارنامه مالیاتی رییس کارگروه کافی‌نت اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران از ساماندهی مجوزهای دسترسی کاربریIP برای ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی توسط کافی‌نت‎‌ها خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتحادیه فن‌آوران، بهزاد مبینی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی هرساله برای ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل […]

نظارت بر آدرس IP کافی نت‌‌ها در ثبت‌ اظهارنامه مالیاتی

رییس کارگروه کافی‌نت اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران از ساماندهی مجوزهای دسترسی کاربریIP برای ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی توسط کافی‌نت‌ها خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتحادیه فن‌آوران، بهزاد مبینی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی هرساله برای ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل و شرکتها، تعداد مشخصی دسترسی کاربری و به اصطلاح (IP)را در اختیار اتحادیه فن‌آوران قرار میدهد، گفت: اینIP‌ها بین کافینتهای دارای جواز کسب در رسته خدمات حضوری و غیرحضوری اینترنت با توجه به ظرفیت و نیاز آن‌ها توزیع میشود.

وی اضافه کرد: سامانه سازمان امور مالیاتی دارای محدودیت‌هایی است که منجر به انجام ساماندهی در هر سال در زمینه دسترسی کاربری برای ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌شود.به‌طور مثال، در سامانه برای هر عضو کافینت یک کد ملی، یک شماره موبایل و یک مک آدرس تعریف میشودو تکرار کد ملی دیگر قبول نیست. با توجه به اینکه به هر کافی‌نت ۳ دسترسی کاربری(IP)تعلق می‌گیرد، به ناچار ۲ دسترسی کاربری به نام افراد دیگری ثبت میشود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که IPمعمولاً بنام پرسنل کافینت‌ها ثبت میشود و بعضا دیده می‌شود که وقتی پرسنل در کافی نت جابه جا می‌شودیا قطع همکاری می‌شود باید این آی پی قطع شود وآی پی مجدد درخواست شود که یکی از موارد مهم در ساماندهی را تشکیل میدهد.

مبینی با بیان اینکه این موضوع باعث شده تا اتحادیه هر سال اقدام به ساماندهیIPهای ثبت اظهارنامه مالیاتی کند، گفت: سطح دسترسی که به کافی‌نت‌‌ها ارایه میشود در صورتی که استفاده نشوند و یا تغییراتی در واحد صنفی کافی‌نت ایجاد شود، نیز باطل خواهند شد.

وی تصریح کرد: نزدیک به سه سال است که کارگروه کافی‌نت در اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تشکیل شده و روند استفاده از IP‌ها توسط اساتید که خود اعضای اتحادیه هستند، به فعالان جدید رسته کافی‌نت آموزش داده میشود و نظارت بر فعالیت کافی‌نت‌‌ها به صورت هماهنگ از طریق کارگروه کافی‌نت صورت میگیرد.