وزیر نفت بار دیگر نمایندگان را قانع کرد

وزیر نفت بار دیگر نمایندگان را قانع کرد وزیر نفت که روز گذشته برای پاسخ به سؤالات نمایندگان درمجلس حاضر شده بود، با تأکید بر اینکه آمریکا و هم‌‌پیمانانش با سیاسی کردن نفت و استفاده از نفت به‌عنوان سلاح اشتباه بزرگی مرتکب شدند، گفت: رویای آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران به یاری […]

وزیر نفت بار دیگر نمایندگان را قانع کرد

وزیر نفت که روز گذشته برای پاسخ به سؤالات نمایندگان درمجلس حاضر شده بود، با تأکید بر اینکه آمریکا و هم‌‌پیمانانش با سیاسی کردن نفت و استفاده از نفت به‌عنوان سلاح اشتباه بزرگی مرتکب شدند، گفت: رویای آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران به یاری خدا هرگز تعبیر نمی‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه دیروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به اقدام‌های اخیر آمریکا و وضع بازار نفت اشاره کرد و گفت: امروز در این جنگ تجاوزگرانه اقتصادی که آمریکا علیه ملت ایران به راه انداخته است، صنعت نفت در نوک پیکان حملات ظالمانه است و همه باید دست در دست هم بدهیم تا با یاری خداوند با سربلندی از این شرایط خطیر عبور کنیم.

وی افزود: تصور یا رویای به صفر رساندن صادرات نفت ایران به یاری خدا هرگز تعبیر نمی‌شود و تحقق نخواهد یافت (نمایندگان، احسنت) و با همه توان برای شکستن تحریم آمریکا عمل خواهیم کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه وضع عرضه و تقاضا در شرایط کنونی بازار نفت شکننده است، تأکید کرد: بیانیه‌هایی که آمریکا و حامیان منطقه‌ای‌‌اش برای اطمینان دادن به بازار برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت نفت منتشر می‌کنند بیشتر از هر موضوعی بیانگر و نشان‌دهنده نگرانی آن‌ها از بی‌ثباتی و شکنندگی بازار است.

وی با اشاره به اینکه بازار نفت بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و در این اوضاع شکننده نمی‌توان اطمینان داشت که به اندازه نیاز بازار نفت تولید خواهد شد، تصریح کرد: اساسا بعضی از کشورهای منطقه ظرفیت مازاد خود را برای تحریک آمریکا و فشار به ایران از یک سو و از طرف دیگر برای آرامش خیال مصرف‌کنندگان بسیار بیشتر از واقعیت اعلام می‌کنند.

زنگنه تأکید کرد: تکرار می‌کنم، آمریکا و هم‌‌پیمانانش با سیاسی کردن نفت و استفاده از نفت به‌عنوان سلاح اشتباه بزرگی مرتکب شدند که با توجه به وضع شکننده بازار دود آن به چشم خیلی‌‌ها می‌رود.

گفتنی است، هدایت‌ا… خادمی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان پرسش از بیژن زنگنه، وزیر نفت، درباره دلیل اینکه چرا سیاست‌های گاز کشور چه در بخش خدمات گازرسانی به روستاها و بخش‌های مختلف کشور و چه در گرفتن سهم بازار گاز دنیا غیرعادلانه و ضد منافع ملی بوده است، پس از استماع توضیحات وزیر قانع نشد، بنابراین سؤال به رأی گذاشته شد که سرانجام از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه، نمایندگان با ۱۱۲ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع قانع شدند.

در همین حال، علی ساری از پاسخ وزیر نفت به سؤال خود مبنی بر اینکه دلیل اتخاذ نکردن تمهیدات لازم برای جلوگیری از بحران مازوت در آینده چیست، قانع شد.