صفر ها کجا می روند !

صفر ها کجا می روند !             باخبر شدیم که متاسفانه علیرغم تمامی هشدارها ! چهار صفر از پول ملی بدلیل اشتباه محاسباتی سکانداران بانکی چندین ساله اخیر ، در مسیل عبور گرانی و تورم و ارزهای خارجی و چند چیز دیگر قرار گرفته اند و انقریب است که از گوشه و کنار اسکناس ها […]

صفر ها کجا می روند !

            باخبر شدیم که متاسفانه علیرغم تمامی هشدارها ! چهار صفر از پول ملی بدلیل اشتباه محاسباتی سکانداران بانکی چندین ساله اخیر ، در مسیل عبور گرانی و تورم و ارزهای خارجی و چند چیز دیگر قرار گرفته اند و انقریب است که از گوشه و کنار اسکناس ها و فیش ها و چک ها ، شسته شوند و از صفحه روزگار محو شوند !

            اگر از ما می پرسید که چرا چهار تا ، قطعاً ما به شما خواهیم گفت ، پس چند تا !؟ و حکماً شما در برابر پاسخ حکیمانه و قاطع ما ،کم خواهید آورد و فرمایش خواهید کرد که ، همان چهار تا …  بنابراین بجای آنکه بر روی تعداد صفرهای بر باد رفته حساسیت به خرج بدهیم و بدهید ، بهتر است  از این به بعد حواسمان را جمع کنیم تا   حال که ریال مادر مرده ، با از دست دادن چهار عزیز خود  به تومان ورشکسته تبدیل می شود ، چهار روز دیگر  ، نوبت تومان نشود که باید غم از دست دادن صفر های خودش را تجربه کند !

            اینکه چهار تا صفر کم و زیاد اساساً چه توفیری  دارد و اقتصاد و تورم و بی برنامه گی و ارزهای اجنبی و این قسم موضوعات که از قضا کم هم نیستند ، چه تره ای  برای پول ملی کشور خرد می کنند تا چه رسد به  بودن و یا نبودن صفرهایی که از همان اولش هم ، خیلی به چشم نمی آمدند ! خود مسئله ای است که هوشنگ خان در آن مانده و عقلش به حکمت آن قد نمی دهد !

            راه دوری نمی رود ، اگر یکی از عزیزان پولی و بانکی و برنامه ای ، شاید هم ستاد بحرانی ، در رسانه ملی ( حذف به قرینه معنوی میلی ) حضور به هم رسانند و همچین به زبان غیر فنی و غیر تخصصی و غیر ماورایی و غیر سانسکریتی ! و با حفظ هیجان و سرعت مطمئن و ملاحظات قلبی و عروقی ملت و در یک کلام به زبان فارسی عامیانه ، بفرمایند که این حذف های دسته جمعی به درد کدام قسمت اقتصاد و معیشت و ساختار بانکی و بحران پولی و سرگردانی نقدینگی و اینجور چیزها ، می خورد . و اگر حذف نشود چه خواهد شد و حال با حذف به کجا خواهیم رسید ،  همین ! ما ملت همیشه در صحنه که بیشتر از این توقع نداریم . اساساً خیلی زود و راحت هم که توجیح می شویم و توانمندی قابل ملاحظه ای در به دست گرفتن کاسه کله هم داریم !!

            هوشنگ خان ( خودمان را می گوییم ) که از اتفاق اندکی  سواد این جور چیزها را در اکابر فرا گرفته است ، به اینکه آیا ۴ تا صفر کم و زیاد ، کاری خواهد کرد و یا نه ، فعلاً کاری ندارد ولی   اینکه در این اوضاع شیر تو شیری و  تورم و سیل و کلی هزینه و خرج و کسری و دشمن به شادی و تحریم و تهدید و الی ماشاء اله داستان ریز و درشت  ، خودمان و با دست خودمان ،   برای دو سال اقتصاد مملکت را بر روی ریل تغییر واحد پولی و حذف صفر و تعویض اسکناس ها و تغییر ساختار محاسباتی مالیاتی و حسابرسی و یحتمل اشتباهات سهوی و عمدی  میلیاردی و تنش قیمتی و هزار و یک داستان  بر فرض بادلیل و موجه  ولی غیر لازم و غیر واجب ، بیندازیم ،  مشکوک ، مظنون ، مبهوت و مخروب است !

 

              

                                                                                          هوشنگ خان