نیاز مبرم پالایشگاه‌های دنیا به نفت ایران

نیاز مبرم پالایشگاه‌های دنیا به نفت ایران نماینده سابق ایران دراوپک گفت: تمام پالایشگاه‌های دنیا به نفت خام سنگین و ترش ایران نیاز دارند. سید محمد علی خطیبی در واکنش به تصمیم دولت ترامپ مبنی بر پایان دادن به معافیت خریداران نفتی ایران اظهار کرد: به رغم اینکه تحریم‌های نفتی ممکن است با ایجاد موانعی […]

نیاز مبرم پالایشگاه‌های دنیا به نفت ایران

نماینده سابق ایران دراوپک گفت: تمام پالایشگاه‌های دنیا به نفت خام سنگین و ترش ایران نیاز دارند.

سید محمد علی خطیبی در واکنش به تصمیم دولت ترامپ مبنی بر پایان دادن به معافیت خریداران نفتی ایران اظهار کرد: به رغم اینکه تحریم‌های نفتی ممکن است با ایجاد موانعی باعث افزایش هزینه‌های برخی از مشتریان نفت ایران شود اما مشتریان سنتی ایران در آسیا و اروپا ترجیح می‌دهند نفت ایران را بخرند.

نماینده سابق ایران در اوپک تحریم‌های نفتی ایران را در دولت اوباما و ترامپ مقایسه کرد و افزود: در دولت اوباما نحوه تحریم‌های نفتی به این شکل بود که هر ۶ ماه یک بار معافیت‌های خرید نفت از ایران تمدیدمی‌شد و هر بار کشور‌های معاف شده از خرید نفت متعهد می‌شدند۲۰ درصد از میزان خرید نفت خود را کاهش دهند، این شرایط تا زمانی ادامه می‌یافت که بعد از ۵ بار میزان خرید نفت از ایران توسط کشور‌های معاف شده از تحریم‌هابه صفر می‌رسید.

خطیبی ادامه داد: ، اما در دولت ترامپ در دور دوم تحریم‌های نفتی، معافیت‌هاتمدید نشد و این دولت به یکباره اقدام به قطع معافیت‌های خرید نفت از ایران کرد.