۱۸۸۲،پایان کار شاگردان لوزانو با برتری برابر ونزوئلا

پایان کار شاگردان لوزانو با برتری برابر ونزوئلا تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر ونزوئلا پیروز شد. به گزارش ایسنا، شاگردان لوزانو در هفتمین و آخرین بازی خود در ر‌قا‌بت‌های والیبال انتخابی المپیک به مصاف ونزوئلا رفتند و با نتیجه ۳ بر دو حریف خود را شکست دادند. […]

پایان کار شاگردان لوزانو با برتری برابر ونزوئلا

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر ونزوئلا پیروز شد.

به گزارش ایسنا، شاگردان لوزانو در هفتمین و آخرین بازی خود در ر‌قا‌بت‌های والیبال انتخابی المپیک به مصاف ونزوئلا رفتند و با نتیجه ۳ بر دو حریف خود را شکست دادند.

تیم ‌ملی والیبال ایران با برتری برابر لهستان یک روز قبل از پایان این ر‌قا‌بت‌‌ها صعودش به المپیک را قطعی کرده بود.

ونزوئلا نیز روز شنبه در دیدار برابر فرانسه دو ست از حریف گرفت تا تنها امتیاز خود تا روز ششم ر‌قا‌بت‌‌ها را کسب کند.

با توجه به صعود تیم ‌ملی رائول لوزانو به بازیکنان اصلی خود همچون محمدموسوی، سعیدمعروف، عادل‌غلامی و شهرام‌محمودی در این بازی استراحت داد.

تیم ‌ملی والیبال ایران بازی را با ترکیب مجتبی‌میرزاجانپور، میلادعبادی‌پور، حمزه‌زرینی، مصطفی‌شریفات، آرمین‌تشکری و مهدی‌مهدوی آغاز کرد.

ست اول این دیدار با برتری تیم ‌ملی ایران همراه بود. هر چند که اختلاف امتیاز ۲ و رقم خوردن نتیجه‌ ۲۵ – ۲۳ نشان داد که فاصله دو تیم در ست اول کم بود.

در ست دوم این دیدار و در حالی که تیم ‌ملی ایران از حریف پیش بود، باز هم این ونزوئلا بود که از حضور بازیکنان ذخیره ایران در زمین استفاده کرد و ۲۹ بر ۲۷ پیروز شد تا بازی در ست شماری به تساوی برسد.

در ست سوم این دیدار نیز ونزوئلایی‌‌ها موفق شدند اختلاف امتیاز خوبی را با ایران ایجاد کنند و به همین دلیل لوزانو مجبور شد سعیدمعروف و فرهادقائمی را که از بازیکنان اصلی تیم ‌ملی در این ر‌قا‌بت‌‌ها بودند به میدان بفرستد، اما این تدبیر لوزانو نیز فایده‌ای نداشت ونزوئلا دومین ست را نیز ۲۵ – ۲۱ از ایران برد تا دو بر یک از تیم المپیکی شده ایران پیش بیفتد.

در ست چهارم همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تیم ملی ایران بازی بهتری را نسبت به حریف از خود نشان داد و با نتیجه ۲۵-۱۸ ونزوئلا را از پیش رو برداشت تا دو تیم در ست شماری به تساوی برسند.

با این نتیجه بازی تیم ملی ایران برای دومین در این رقابت‌‌ها به ست پنجم کشیده شد. در ست پنجم تیم ایران در همان ابتدا ۳ بر صفر پیش افتاد و مربی ونزوئلا در خواست وقت استراحت کرد.

تیم ملی در نهایت موفق شد این بازی را با نتیجه ۱۵ بر ۸به نفع خود به پایان برساند.

ونزوئلا با گرفتن دو ست از ایران دومین امتیاز خود را در این دوره از رقابت‌‌ها به دست آورد.

ملی‌پوشان در این دوره از رقابت‌‌ها از هفت بازی خود ۶ برد و یک باخت را کسب کردند. ایران در حال حاضر با ۱۵ امتیاز در رده اول جدول قرار دارد.

FIVB: تعبیر رویای حضور ایران در المپیک بعد از ۵۲ سال انتظار

در همین ارتباط، فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک بعد از ۵۲ سال انتظار پرداخته است.

فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به صعود تیم ملی ایران والیبال به المپیک ۲۰۱۶ ریو پرداخت. در این گزارش آمده است:

تیم ملی والیبال ایران بعد از ۵۲ سال به بازی‌های المپیک صعود کرد. والیبالیست‌های ایرانی بعد از حضور در رقابت‌های انتخابی در توکیو ژاپن شنبه به المپیک ریو صعود کردند.

پایه تیم ‌ملی فعلی ایران ۱۰ سال پیش بنا گذاشته شد. بعد از یک سال و نیم از حضور رییس جدید فدراسیون والیبال یکسری تغییرات و یکسری بازنگری‌هایی با نسل جدید از بازیکنان صورت گرفت و یک دستور کار خوبی طراحی شد و برنامه‌های مورد نیاز برای آینده بهتر این تیم تنظیم شد.

ایران هدف‌هایش را این گونه تعیین کرد: مدال آوری در مسابقه‌های قهرمانی آسیا و باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی، صعود به لیگ جهانی و المپیک.

در این زمان ایران تیم بیست‌وششم رنکینگ جهانی بود و پشت سر تیم‌های آسیایی قرار داشت، ولی آن‌‌ها سال به سال و تورنمنت به تورنمنت پیشرفت کردند.

ایران در نهایت در سال ۲۰۱۱ برای نخستین‌بار قهرمان آ‌سیا شد و پس از آن تلاش کرد که به المپیک ۲۰۱۲ لندن صعود کند، اما بازیکنان ایرانی برای رسیدن به یک ر‌قا‌بت بزرگ کمی بی‌تجربه بودند.

در جبران نرفتن این تیم به المپیک آن‌‌ها موفق شدند راهی لیگ جهانی شوند و برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ وارد این ر‌قا‌بت‌‌ها شدند.

حضور در لیگ جهانی و مسابقاتی با سطح بالا تجربه بین‌المللی برای تیم ‌ملی والیبال ایران بود. در سال ۲۰۱۴ ایران در جایگاه چهارم لیگ جهانی و ششم مسابقه‌های قهرمانی جهان قرار گرفت. آن‌‌ها در این سال مدال طلای باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی را نیز به دست آوردند.

یک رویای بزرگ باقی‌ مانده بود: صعود به المپیک.

دو ماه بعد از تمرینات زیاد و یکسری مسابقه‌های دوستانه در فرانسه و ژاپن (مقابل لهستان و چین) آن‌‌ها وضعیت خوبی برای حضور در توکیو پیدا کردند. آن‌‌ها اراده خوبی را از خود نشان دادند و به هدفشان یعنی المپیک رسیدند، اما رویا به اینجا ختم نمی‌شود. ایران تنها ورودی مسابقه‌ها را به دست آورده است. سقف آرزوهای ایران آسمان است و آن‌‌ها تلاش می‌کنند در والیبال جهان بهتر شوند.

بازیکنان جوان و قوی را برای لیگ جهانی انتخاب می‌کنیم

سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران گفت: ما خودمان را برای حضور در تورنمنت بعدی که لیگ جهانی است آماده می‌کنیم و با بازیکنان جوان و قوی که انتخاب می‌کنیم کارهای بزرگی را انجام می‌دهیم.

رائول لوزانو در نشست خبری بعد از بازی تیم ‌ملی ایران برابر ونزوئلا، گفت: خولیو ولاسکو، سرمربی پیشین تیم ‌ملی والیبال ایران استارت برنامه حضور در المپیک را از حدود هشت سال پیش زد. ما در حال‌ حاضر دو تیم در ایران داریم و برای تورنمنت‌ بعدی (لیگ جهانی که از ۱۷ ژوئن شروع می‌شود) آماده می‌شویم.

سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران ا‌دا‌مه‌ داد: تمام بازیکنان ما در خارج بازی نمی‌کنند، اما بازیکنان جوان و قوی را انتخاب می‌کنیم و با آن‌ها کارهای بزرگی را انجام می‌دهیم.

 امیدوارم در ریو هم پشت هم باشیم

لیبروی تیم ملی والیبال ایران گفت: امیدوارم همان‌طور که در توکیو همدل بودیم در ریو هم پشت یکدیگر باشیم و بازی‌های خوبی را انجام بدهیم.

مهدی مرندی، لیبروی تیم ملی والیبال ایران پس از موفقیت در مسابقات انتخابی المپیک، اظهار کرد: من به تمام هموطنان عزیزم تبریک می‌گویم. بعد از سالیان سال و انتظار طولانی مدت که منتظر موفقیت در انتخابی المپیک بودیم، سرانجام با همت همه بازیکنان و دعای همه مردم به این راه دست نیافتنی، دست پیدا کردیم.

وی افزود: خیلی سخت است که این موفقیت بزرگ را تنها به یک‌نفر تقدیم کنم. خیلی‌ها در این مسیر به من کمک کردند. ابتدا آن را به خانواده‌ام مادرم، پدرم و همسرم هدیه می‌کنم.

مرندی در پایان گفت: مهم این بود که به المپیک صعود کنیم و امیدوارم همینطور که اینجا همه همدل هستیم، در ریو هم پشت یکدیگر باشیم و بازی‌های خوبی انجام دهیم. از همه ممنونم. امیدوارم مردم عزیز این هدیه ناقابل را از تیم ملی والیبال بپذیرند.