صرفه‌جویی در مصرف ۳ هزار مگاوات برق در سال ۹۸

صرفه‌جویی در مصرف ۳ هزار مگاوات برق در سال ۹۸ معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: تلاش می‌شود امسال با اعمال برنامه‌های مدیریت در مصرف ۳ هزار مگاوات برق صرفه‌جویی شود. به گزارش ایرنا، سید زمان حسینی در حاشیه نهمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق در جمع خبرنگاران افزود: این میزان صرفه‌جویی به افزایش راندمان تولید […]

صرفه‌جویی در مصرف ۳ هزار مگاوات برق در سال ۹۸

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: تلاش می‌شود امسال با اعمال برنامه‌های مدیریت در مصرف ۳ هزار مگاوات برق صرفه‌جویی شود.

به گزارش ایرنا، سید زمان حسینی در حاشیه نهمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق در جمع خبرنگاران افزود: این میزان صرفه‌جویی به افزایش راندمان تولید کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: امسال وزارت نیرو و صنعت برق برای عبور از زمان اوج مصرف (تیر تا اول مهر) برنامه‌هایی در چهار بخش انتقال، تولید، توزیع و مدیریت مصرف طراحی کرده‌اند که اعتبارات لازم نیزتأمین شده و به مرحله اجرا در آمده‌اند.

حسینی ادامه داد: در بخش تولید با توجه به بارش‌های خوب امسال از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی بیشتر استفاده خواهد شد.

این مقام مسؤول خاطرنشان ساخت: سال گذشته پنج هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی وارد مدار شد که امسال این میزان به ۱۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: در بخش تولید، توسعه نیروگاه‌های کشور دنبال می‌شود و همچنین تلاش بر بهینه‌سازی نیروگاه‌ها خواهیم داشت و در بخش انتقال نیز توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های انتقال پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات به‌طور معمول، فرسوده می‌شوند که باید برطرف شود، ادامه داد: بهینه‌سازی این تجهیزات در دستور کار است.

حسینی اضافه کرد: تلفات برق از ۱۵ درصد اکنون به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: پیش‌بینی رشد سه درصدی مصرف برق (از ۵۸ هزار تا ۶۰ هزار مگاوات) انجام شده که برنامه‌هایی برای مدیریت آن طراحی شده است.

وی یادآور شد: با برنامه‌هایی که برای بخش مدیریت مصرف در نظر گرفته شده است انتظار می‌رود تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.