معاون ساخت راهآهن تشریح کرد:بیپولی بزرگترین مانع رسیدن ریل به همدان معاون ساخت و توسعه راهآهن با بیان اینکه تکمیل هریک از پروژههای ریلی نیمه تمام کشور به رسیدن منابع مالی جدید احتیاج دارد، گفت: زیرسازی راهآهن تهران – همدان پیشرفتی ۸۵ درصدی داشته و اگر پول برسد ما محدودیتی برای تکمیل کار نداریم. […]
معاون ساخت راهآهن تشریح کرد:بیپولی بزرگترین مانع رسیدن ریل به همدان
معاون ساخت و توسعه راهآهن با بیان اینکه تکمیل هریک از پروژههای ریلی نیمه تمام کشور به رسیدن منابع مالی جدید احتیاج دارد، گفت: زیرسازی راهآهن تهران – همدان پیشرفتی ۸۵ درصدی داشته و اگر پول برسد ما محدودیتی برای تکمیل کار نداریم.
به گزارش ایسنا، مسعود نصر آزادانی درباره آخرین وضعیت اتصال شهر همدان به شبکه ریلی کشور اظهار کرد: این طرح که جزو اصلیترین اولویتهای ریلی کشور مطرح بوده و از چند سال قبل کار بر روی آن آغاز شده، امروز در کارگاههای اجرایی عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده است. کار زیرسازی تا نزدیک شهر همدان به پایان رسیده و حدود ۱۴۵ کیلومتر از طرح نیز ریل گذاری شده است.
به گفته وی با توجه به پیشرفت کار در عرصههای زیرساختی، میتوان انتظار داشت این طرح در آینده نزدیک به بهرهبرداری برسد اما این اتفاق یک شرط بسیار مهم دارد و آن تأمین منابع مالی است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن با بیان اینکه در سال گذشته تنها ۲۰ درصد از بودجه مدنظر برای این خط تخصیص یافت، تصریح کرد: قاعدتاً نمیتوان انتظار داشت طرحی با این گستردگی با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار پیشرفتی کلان را به ثبت برساند. در سال جاری نیز بودجه در ابتدای خرداد ماه تخصیص پیدا کرده و باید منتظر باشیم تا منابع مدنظر در سال جاری به دست ما برسد.
نصر آزادانی، اشکال در طراحی ایستگاههای مسیر تهران – همدان را نیز یکی دیگر از مسایل و مشکلات پیش روی تکمیل این طرح دانست و گفت: متأسفانه قرارداد مربوط این ایستگاهها که در دولت قبل بسته شده، با اهداف کلان آن تناقض دارد و باید فکری جدی به حال آن صورت گیرد.
وی افزود: شرکت ساخت راهکارهایی در این رابطه ارایه کرده که بناست نخستین بخش آن در ایستگاه شهر رشت پیگیری شود و در صورتی که کار نتیجه داد میتوان انتظار داشت به دیگر ایستگاههای جدید نیز انتقال یابد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.