وزیر آموزش و پرورش مدارس دولتی رتبهبندی میشوند گروه اجتماعی- وزیر آموزش و پرورش به پرسشهای خبرنگاران پیرامون رتبه بندی معلمان، آخرین وضعیت بودجه و اعتبارات، ساماندهی نیروی انسانی، استخدام و جذب نیروی انسانی و…. پاسخ داد. به گزارش خبرنگار مناقصه مزایده، سیدمحمد بطحایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در هفته گرامیداشت مقام […]
وزیر آموزش و پرورش
مدارس دولتی رتبهبندی میشوند
گروه اجتماعی- وزیر آموزش و پرورش به پرسشهای خبرنگاران پیرامون رتبه بندی معلمان، آخرین وضعیت بودجه و اعتبارات، ساماندهی نیروی انسانی، استخدام و جذب نیروی انسانی و…. پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار مناقصه مزایده، سیدمحمد بطحایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در هفته گرامیداشت مقام معلم، با بیان اینکه سال تحصیلی ۹۸-۹۷و کلاسها را پشت سر گذاشته و به پایان آن نزدیک میشویم گفت: دانش آموزان وارد آزمونهای پایانی شده و سپس تعطیلات تابستانی آغاز میشود.
وی افزود: علیرغم همه مشکلات اعتباری و مالی، سال مفیدی برای آموزش و پرورش بود که بخش عمده این اثربخشی مرهون تلاش همکارانم در سطح مناطق است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از منظر دیگری مورد بازنگری قرار دادیم و حلقههای سند را تکمیل کردیم گفت: لازم بود زیر نظامهای شش گانه تهیه شود، سه زیرنظام باقی مانده بود که آن هم انجام شد. بعد از آن برنامههای مبتنی بر سند در دستورکار قرار گرفت.
بطحایی ادامه داد: در بخش اول که تحول در متن و محتوای آموزشی است کار بسیار دشوار است زیرا قرار است آنچه فرزندان ما آموزش میدیدند، به نسبت، تغییراتی پیدا کنند. در سند برنامه درسی ملی چرخشهای تحولی مورد اشاره قرار گرفته است.
تعیین محتوای آموزشی توسط معلمان؛ بر اساس اقتضائات
وی با اشاره به اجرای طرح بوم یا برنامه ویژه مدارس گفت: این کار را شروع کردیم و برنامه ویژه مدرسه برای اولین بار امسال اجرا شده است و معلم محتوای آموزشی بر اساس نیازها و اقتضائات تعیین میکند که فوق برنامه نیست و جزو دروس اصلی محسوب میشود. در ابتدای راه هستیم و نیاز به تمرین و ممارست و آموزش نیروی انسانی داریم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: این طرح نتایج خوبی داشت و از آن استقبال شد. مهارت محوری را به جد دنبال کردیم و در سال تحصیلی جاری مهارت آموزی پایه را در ۵۰۰۰ مدرسه متوسطه اول اجرا کردیم و رویکرد جدیدی را دنبال کردیم و این اجازه را به ما داد تا با امکانات هرچند محدود ،دانش آموزان را با فرهنگ کار و تولید آشنا کنیم. در تابستان این برنامه را با رویکرد تکمیلی دنبال خواهیم کرد.
لزوم اخذ گواهینامه سنجش صلاحیت توسط مدیران
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهمترین رویکرد ما از حیث مدیریتی، مدرسه محوری است گفت: چهار برنامه عملیاتی مربوطه از سال ۹۷ آغاز شد. نخست به صورت آزمایشی در سه و سپس هفت استان برنامه ارتقای سنجش صلاحیتهای معلمی انجام و گواهینامه صلاحیت به آنها اعطاء میشود. کسی میتواند مدیر مدرسه باشد که این گواهینامه را دارا باشد.
بطحایی ادامه داد: نظام کنترل کیفیت دومین برنامه است. مدارس دولتی ما مورد بررسی قرار خواهند گرفت و رتبه بندی خواهند شد تا مشخص شود کجا پیشرفت و کجا پسرفت داشتهاند. تفویض اختیار به مدارس نیز سومین برنامه ماست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه سال ۹۸ را بر اساس سند تحول تنظیم کردهایم که البته اولویتبندی شده است گفت: متناسب با منابعی که در اختیار قرار میگیرد دامنه و گستره برنامه کم یا زیاد خواهد شد. در سال ۹۸ غیر از سند تحول هیچ برنامه دیگری در دستورکار نداریم.
بطحایی ضمن اعلام اینکه ۱۰ هزار کلاس درس جدید در سال ۹۷ در اختیار دانش آموزان قرار گرفت افزود: نیمی از این کلاسها توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شد که باید از آنها قدردانی کنیم. امیدواریم در سال۹۸ به همین تعداد کلاس درس به مجموعه مدارس اضافه کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.