برگزاری کنگره ملی آموزش و توانمند‌سازی بیمار و خانواده

برگزاری کنگره ملی آموزش و توانمند‌سازی بیمار و خانواده معاون وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از سرعت بالای رشد سالمندی در ایران گفت: اگر برای توانمند‌سازی سالمندان در زمینه خود مراقبتی اقدام نکنیم با مشکلات زیادی در آینده مواجه می‌شویم . به گزارش مناقصه‌مزایده، مریم حضرتی در نخستین کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و […]

برگزاری کنگره ملی آموزش و توانمند‌سازی بیمار و خانواده

معاون وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از سرعت بالای رشد سالمندی در ایران گفت: اگر برای توانمند‌سازی سالمندان در زمینه خود مراقبتی اقدام نکنیم با مشکلات زیادی در آینده مواجه می‌شویم .

به گزارش مناقصه‌مزایده، مریم حضرتی در نخستین کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده در دهکده ساحلی بندر انزلی اظهار داشت: امروزه در سراسر دنیا آموزش و توانمند‌سازی مردم در حوزه سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی: معضل افزایش سالمندی فعلی ایران ۹ درصد است و در سال ۲۰ تا ۳۰ میلادی تا ۲۵ درصد نیز افزایش پیدا می‌کند اگر ما از امروز برای آن دوران برنامه‌ریزی نکنیم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم. وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد نیروهای جوان در کشور ما از تعدادسالمندان و کودکان بیشتر است خاطر نشان کرد: اگر در گذشته برای آینده جمعیت فعلی ایران برنامه‌ریزی می‌شد اکنون با مشکلات عدیده‌ای که جوانان با آن مواجه هستند روبرو نبودیم .

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و نیروی انسانی در حوزه بهداشت در کشور ما کم است تصریح کرد: آموزش خود مراقبتی و توانمندسازی مردم برای مراقبت از سلامتی خود بسیار حایز اهمیت است و باید برای این منظور از همین امروز برنامه‌ریزی کنیم.

وی از تغییر نظام سلامت در ۱۰ سال آینده خبر و تصریح کرد: افزایش رفاه و ارتقا سطح زندگی مردم وتمایل آنان برای مراقبت از خود در خانه، باعث شده است تا نظام سلامت از درمان به سمت خود مراقبتی و آموزش مردم حرکت کند و پرستاران نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کنند .وی با بیان اینکه در زمان حاضر، چالش‌های زیادی در مورد ایفای نقش پرستاران در امر آموزش به بیمار وجود دارد تصریح کرد: برخلاف اینکه آموزش به بیمار مؤثر‌ترین و کم هزینه‌‌ترین راه حفظ سلامتی است اما به نظر می‌رسد این امر مهم در بیمارستان‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی نیز ما را به امر آموزش و توانمند‌سازی مردم مکلف کرده است گفت: هدف این برنامه ارتقای سطح سلامت گیرندگان خدمت در بیمارستان‌ها و توانمند‌سازی آنان برای خود مراقبتی است