۱۸۸۲، ۷ پیش‌بینی بزرگ در مورد آینده رسانه در عصر اطلاعات

۷ پیش‌بینی بزرگ در مورد آینده رسانه در عصر اطلاعات آن‌گونه که به نظر می‌رسد آینده رسانه‌ها به شکلی جالب توجه هر روزه در حال تغییر است. کاربران از دستگاه‌های دسکتاپ به سمت موبایل در حال‌گذار هستند. شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال توسعه و گسترش هستند و مشتریان اطلاعات در حال خداحافظی با رسانه‌های […]

۷ پیش‌بینی بزرگ در مورد آینده رسانه در عصر اطلاعات

آنگونه که به نظر می‌رسد آینده رسانه‌ها به شکلی جالب توجه هر روزه در حال تغییر است. کاربران از دستگاه‌های دسکتاپ به سمت موبایل در حال‌گذار هستند. شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال توسعه و گسترش هستند و مشتریان اطلاعات در حال خداحافظی با رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون. در عین حال پلتفرم‌های پیام‌رسان بر روی موبایل عرصه را بر ایمیل تنگ کرده و دستگاه‌های هوشمند به سرعت همه دنیای ما را به هم متصل می‌کنند.

به گزارش تابناک، اما همه این تغییرات در نظر آن‌هایی که در بطن آن قرار دارند به هیچ وجه یک تهدید ارزیابی نمی‌شود. بلکه همواره به دید فرصت به این تحولات نظر می‌شود.

برای حدود ۶ سال گذشته کنفرانس IGNITION در «بیزینس اینسایدر» ایده‌ها و نظرات جذاب در حوزه رسانه و تکنولوژی را جمع‌آوری کرده است تا بهترین پیش‌بینی‌‌‌ها درمورد آیند را از دل آن‌‌‌ها بیرون بکشد. پویشهای دنیای اطلاعات در این حوزه از سوی مخاطبان و متخصصان جمع‌آوری شده است تا چراغ راهی برای آینده باشد.

اکنون هری بولدگت، سردبیر، مدیرعامل و بنیانگذار بیزینس اینسایدر ۷ پیش‌بینی بزرگ درمورد آینده رسانه‌ها در عصر اطلاعات را به شکلی کامل مختصر ارایه کرده است. این گزارش توسط بخش BI Intelligence تدوین شده است که بخش تحقیقاتی اصلی در بیزینس اینسایدر است.

اما ۷ پیش‌بینی بزرگ بولدگت در مورد آینده رسانه‌ها به شکل خلاصه به این شرح است:

۱ – مصرف اطلاعات از طریق رسانه‌های دیجیتال رو به افزایش خواهد داشت در حالی که این موضوع از طریق سایر رسانه‌ها به سرعت در حال افول خواهد بود.

۲ – استفاده از ویدئو، موسیقی و رسانه‌های کاغذی به سرعت تنزل خواهد کرد.

۳ – تبلیغات دیجیتالی محلی همچنان رو به توسعه خواهند گذاشت و بیش از پیش طی سال‌های پیش رو ترقی خواهند کرد.

۴ – معضل و مشکل ad-Blocker‌‌‌ها در دل رسانه‌های دیجیتال در نهایت و به زودی حل و رفع خواهد شد، اما نه به آن شکلی که مخاطبان آرزوی آن را دارند – امحا و از بین رفتن همه تبلیغات بر روی صفحات وب ممکن نخواهد بود.

۵ – شبکه‌های تلویزیونی به زودی به سرنوشت روزنامه‌ها دچار خواهند شد و به مرور از عرصه زندگی رسانه‌ای مخاطبان حذف می‌شوند.

۶ – بر خلاف تصور، پلتفرم‌های بزرگ هوشمند آینده عینک‌های هوشمند، اتومبیل‌های هوشمند و یا واقعیت مجازی نیست.

 

۷ – قدرت و ثروت بیش از همیشه در تاریخ متمرکز و متعلق به عده‌ای محدود خواهد بود.