درآمد سال گذشته دولت از همراه اول؛ ۵۹۰۰ میلیارد تومان!

بلوغ غول ارتباطات ایران درآمد سال گذشته دولت از همراه اول؛ ۵۹۰۰ میلیارد تومان! مدیرکل مالی همراه اول می‌گوید: در حال‌حاضر سرمایه ثبت‌شده شرکت ۹۶۰ میلیارد تومان است. هیأت‌مدیره شرکت در نظر دارد به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای، اصلاح ساختار و حفظ نقدینگی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری‌های آتی شرکت، با جلب نظر سهامداران و اخذ […]

بلوغ غول ارتباطات ایران

درآمد سال گذشته دولت از همراه اول؛ ۵۹۰۰ میلیارد تومان!

مدیرکل مالی همراه اول می‌گوید: در حال‌حاضر سرمایه ثبت‌شده شرکت ۹۶۰ میلیارد تومان است. هیأت‌مدیره شرکت در نظر دارد به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای، اصلاح ساختار و حفظ نقدینگی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری‌های آتی شرکت، با جلب نظر سهامداران و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط، نسبت به افزایش سرمایه به مبلغ ۱٫۹۲۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی، مطالبات حال شده و سود انباشته اقدام نماید.

محمدباقر محمدزاده‌مقدم، مدیرکل مالی همراه اول با بیان اینکه خصوصی‌سازی در صنعت مخابرات کشور با ورود شرکت مخابرات ایران به عنوان سهامدار اصلی همراه اول به بورس در سال ۱۳۸۷ و شرکت ارتباطات سیار ایران در سال ۱۳۹۱ رقم خورد، اعلام کرد: پس از فرآیند خصوصی‌سازی، ترافیک شبکه همراه اول حدود ۱۰۰۰ برابر شده که بیش از سایر اپراتورهاست. حاشیه سود شرکت از ۹ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته است. درآمد عملیاتی شرکت با رشد متناوب سالانه در سال ۹۷ به مبلغی بالغ بر ۱۴٫۰۰۰ میلیارد تومان و سود خالص بالغ بر ۳٫۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تاکنون بیش از ۱۴٫۰۰۰ میلیارد تومان با نرخ ارزهای متفاوت در بخش تجهیزات ارتباطی و مخابراتی همراه اول سرمایه‌گذاری شده است.

او ادامه داد: به تناسب رشد درآمدی شرکت طی سال‌های پس از خصوصی‌سازی، عایدی دولت نیز به طرق مختلف افزایش یافته است. براساس پروانه فعالیت شرکت، حدود ۳۱٫۵ درصد از درآمد عملیاتی شرکت سهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌باشد که این مبلغ در سال گذشته بالغ بر ۳٫۷۰۰ میلیارد تومان بوده است. از طرفی شرکت با پرداخت سالانه ۱٫۴۰۰ میلیارد تومان به عنوان مالیات بر ارزش‌افزوده و بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات بر درآمد در پرداخت هزینه‌های عمومی دولت سهیم بوده است.(مجموعاً ۵۹۰۰ میلیارد تومان)

براساس آخرین گزارش سازمان بورس در سال ۱۳۹۶، همراه اول از میان ۳۰۳ شرکت بورسی، حائز رتبه‌ نخست شفافیت مالی از لحاظ به موقع بودن، قابلیت اتکای اطلاعات ارسالی و امتیاز اطلاع‌رسانی شده است، این در حالی است که رتبه شرکت ارتباطات سیار در سال ورود به بورس ۱۸۰ بود!

منبع: نسل چهارم