کاهش هزینه ارتباطات با شمارهگیری #۸۰۰* در صورتی که با کم شدن نامتناسب شارژ سیمکارت و یا هزینه بالای قبض مواجه میشوید، سریعاً شماره #۸۰۰* را بگیرید تا اگر در سرویسهای ارزشافزوده عضو شدید، از آن آگاهی یافته و بتوانید این خدمات را غیرفعال کنید. به گزارش ایسنا، خدمات ارزشافزوده (Value Added Services) که به […]
کاهش هزینه ارتباطات با شمارهگیری #۸۰۰*
در صورتی که با کم شدن نامتناسب شارژ سیمکارت و یا هزینه بالای قبض مواجه میشوید، سریعاً شماره #۸۰۰* را بگیرید تا اگر در سرویسهای ارزشافزوده عضو شدید، از آن آگاهی یافته و بتوانید این خدمات را غیرفعال کنید.
به گزارش ایسنا، خدمات ارزشافزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS نامیده میشوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است. در خدمات ارزشافزوده تلفن همراه ابزارهایی مانند پیامک، تماس و دیتای مصرفی بهعنوان ابزار ارائه خدمات استفاده میشود. خدمات ارزشافزوده میتواند توسط خود اپراتورها یا توسط شرکای ثالثی که بهعنوان تأمینکننده محتوا (Content Provider) شناخته میشوند، انجام شود.
خدمات ارزشافزوده اگرچه باید اختیاری و با اطلاع مشترکین فعال شوند اما در مواردی که با تبلیغات کاذب و گمراهکننده، مشترکین به فعالسازی این خدمات اقدام کردهاند و یا در مواردی ممکن است فعالسازی به صورت ناخواسته توسط آنها رخ داده باشد. همچنین در مواردی عضویت کاربران در برخی از خدمات ارزشافزوده، بدون آگاهی کاربران و توسط برخی از شرکتهای ارزش اتفاق افتاده بود و از آنجا که این خدمات معمولاً هزینههای بالایی دارند، برای مثال ارسال یک پیامک ارزشافزوده بهکاربر میتواند حداقل ۳۰۰ تومان هزینه داشته باشد، موجب تخلف آشکار چندمیلیاردی شده بود.
در مواردی مشاهده شده پیامکهای تبلیغاتی یا متن فریبنده از طریق پیامرسانهای اجتماعی یا سرشمارههای شخصی ارسال میشود که کاربران را تشویق میکند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند و برخی از کاربران با اعتماد به این پیامها، موارد درخواستی در پیامک را انجام میدهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر میشود. به همین دلیل اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شدند که در این باره به مشترکان اطلاعرسانی لازم را انجام دهند و همچنین به تمامی شرکتهای ارائهدهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.
همانطور که بارها درباره این خدمات هشدار داده شده، مشترکان تلفن همراه میتوانند از طریق شمارهگیری #۸۰۰* در تمام اپراتورهای تلفن همراه از سرویسهای ارزشافزودهای که برای آنها فعال است، مطلع شده و در صورت عدم تمایل نسبت به حذف آنها اقدام کنند. همچنین در صورت مواجهه با عضویت ناخواسته در خدمات ارزشافزوده پیامکی مشترکان میتوانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ۱۹۵ یا تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه ICT به شماره ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.