بررسی یک اتهام؛ همراه‌اول «‌ای‌گپ » را خرید؟!

بررسی یک اتهام؛ همراه‌اول «‌ای‌گپ » را خرید؟! در پی انتشار اخباری مبنی بر خرید ۵۰ درصد «آی‌گپ» توسط همراه‌اول، یک منبع آگاه در این اپراتور می‌گوید که این قرارداد مورد تصویب نمایندگان دولت در هیأت‌مدیره همراه‌اول قرار نگرفت و آنها از امضای قرارداد امتناع کردند. یک منبع آگاه در همراه‌اول در گفت‌وگو با سیتنا، […]

بررسی یک اتهام؛ همراه‌اول «‌ای‌گپ » را خرید؟!

در پی انتشار اخباری مبنی بر خرید ۵۰ درصد «آی‌گپ» توسط همراه‌اول، یک منبع آگاه در این اپراتور می‌گوید که این قرارداد مورد تصویب نمایندگان دولت در هیأت‌مدیره همراه‌اول قرار نگرفت و آنها از امضای قرارداد امتناع کردند.

یک منبع آگاه در همراه‌اول در گفت‌وگو با سیتنا، پیرامون انتشار اخباری مبنی بر خرید ۵۰درصد پیامرسان «آی‌گپ» توسط شرکت سرمایه‌گذاری نوردنا (زیرمجموعه همراه‌اول)، گفت: قرار شد شرکتی تحت عنوان «کیان» تأسیس شود و این شرکت بنا بود در حوزه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مشخص پیام‌رسان‌‌ها کار کند.

وی ادامه داد: در همین حال، بنا بود ۵۰ درصد سهم این شرکت متعلق به بانک‌پارسیان و ۵۰ درصد متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران باشد که شرکت نوردنا به نمایندگی از همراه‌اول قبول کرد که این کار را انجام دهد.

او تأکید کرد: اتفاقی که بعد از این افتاد، این بود که نوردنا باید معاملاتش را در هیأت‌مدیره همراه‌اول تنفیذ می‌کرد و از آنجایی که در روند این معامله صلاح همراه‌اول رعایت نشده بود، لذا این قرارداد مورد تصویب نمایندگان دولت در هیأت‌مدیره همراه‌اول قرار نگرفت و آنها از امضای قرارداد امتناع کردند.

لازم به ذکر است، موضوع این قرارداد توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بازرسی کل کشور ارجاع داده شده است. اضافه می‌شود؛ گزارش فوق در پی انتشار برخی اخبار رسانه‌ها و کانال‌های خبری در فضای مجازی که طی روزهای اخیر همراه‌اول را به فساد بزرگ متهم کرده و از قرارداد خرید چند ۱۰میلیاردی پیام‌رسانه‌ای گپ توسط این اپراتور خبر داده بودند، منتشر شد. تأکید می‌شود، فارغ از اعداد و ارقام مطروحه در این گزارش‌ها، اساساً اینکه قرارداد به امضای اکثریت اعضای هیأت‌مدیره همراه‌اول رسیده باشد، مورد سؤال است و این موضوع از اساس تأیید شده نیست.

همچنین همراه‌اول ضمن انتشار اطلاعیهاى خبر خرید‌اری گپ را نادرست خواند و تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: شرکت ارتباطات سیار ایران «همراه‌اول» نه تنها هرگز اقدام به خرید شرکت کیان ایرانیان ننموده، بلکه این شرکت در تیرماه سال ۹۷ توسط همراه‌اول (شرکت سرمایه‌گذاری نوردنا) و با هدف حمایت از کسب‌وکار دیجیتال ایرانی تأسیس گردیده و از ابتدا ۵۰ درصد سهام آن متعلق به همراه‌اول بوده است.

همراه‌اول در این اطلاعیه ضمن تأکید بر استراتژی کلان این شرکت در جهت سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوین و دیجیتال می‌افزاید: در سال گذشته همراه‌اول در حوزه‌های مختلف دیجیتال اقدام به سرمایه‌گذاری در چندین شرکت ایرانی کرده و همانطور که پیش از این هم بار‌ها توسط مدیریتعامل همراه‌اول اعلام شده است، سیاست همراه‌اول در سرمایه‌گذاری و حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپای دیجیتال از جمله پیام‌رسان‌های داخلی علی‌رغم برخی مشکلات و شیطنت‌ها ادامه خواهد داشت.

این اطلاعیه با اشاره به کذب بودن موارد مطرح شده در این خبر حق شرکت را در پیگیری قضایی موضوع محفوظ دانسته و از مردم و رسانه‌ها خواسته است اخبار سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا را تنها از طریق درگاه‌های رسمی اطلاع‌رسانی اپراتور و اطلاعیه‌های روابطعمومی همراه‌اول دنبال کنند.