شرایط جدید ثبت آگهی مسکن در فضای آنلاین‌!

شرایط جدید ثبت آگهی مسکن در فضای آنلاین‌! سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: ۹۰درصد آگهی‌‌دهنده‌های مسکن در سایت‌های خریدوفروش مشاور املاک هستند که شرایط جدید ثبت آگهی مسکن در بازار مجازی، ثبت آگهی توسط مردم و نظارت بر فعالیت مشاوران را تسهیل می‌کند. رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در گفت‌وگو با فارس از تعیین […]

شرایط جدید ثبت آگهی مسکن در فضای آنلاین!

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: ۹۰درصد آگهی‌‌دهنده‌های مسکن در سایت‌های خریدوفروش مشاور املاک هستند که شرایط جدید ثبت آگهی مسکن در بازار مجازی، ثبت آگهی توسط مردم و نظارت بر فعالیت مشاوران را تسهیل می‌کند.

رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در گفت‌وگو با فارس از تعیین شرایط جدید ثبت آگهی مسکن در سایت‌های خریدوفروش خبر داد و اظهار داشت: در جلسه اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی اتحادیه مشاوران املاک مقرر شد، ملاک قیمت‌گذاری املاک در بازار مجازی قیمت‌های وب‌سایت وزارت ‌راه‌وشهرسازی باشد که هرماه براساس قیمت واقعی معاملات انجام‌شده دارای کد رهگیری ثبت و به‌روزرسانی می‌شوند.

*قیمت‌های سایت وزارت‌راه ملاک آگهی‌های اینترنتی مسکن

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد گران‌تر و ارزان‌تر بودن قیمت پیشنهاد از قیمت وزارت‌راه، با رنگ دیگری مشخص شود که برای مثال ملکی با ارزش۱۰۰ میلیون اگر به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان پیشنهاد شد با رنگ قرمز و اگر ۹۰ میلیون پیشنهاد شد با رنگ دیگری نمایش داده شود.

*۹۰ درصد آگهی‌‌دهنده‌های مسکن، مشاور املاک هستند

الفتنسب ادامه داد: علاوه بر این، اتحادیه مشاوران املاک، لیست مشاوران را در اختیار اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی قرار خواهد داد تا مشاوران املاک آگهی‌دهنده شناسایی شوند که با توجه به اینکه ۹۰ درصد آگهی‌‌دهنده‌های مسکن در فضای مجازی از مشاوران املاک هستند، اتحادیه می‌تواند بر فعالیت‌ مشاوران املاک نظارت کند. به این ترتیب علاوه بر تسهیل ثبت آگهی برای مردم، بر فعالیت صنف‌‌ها در این بازار نیز نظارت می‌شود.

*احراز هویت آگهی‌دهنده

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: احراز هویت آگهی‌دهنده طبق سامانه شاهکار از دیگر تدابیر است که کدملی و سیم‌کارت آگهی‌دهنده تطبیق پیدا می‌کند و در سایت‌هایی که به این سامانه متصل باشند، اجرا می‌شود.

وی توضیح داد: سامانه شاهکار سامانه‌ای برای احراز هویت و متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که برخی کسب‌وکارهای آنلاین به این سامانه متصل شده‌اند و هنوز در اختیار همه کسب‌وکار‌ها نیست؛ این سامانه به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند، اما هنوز برای کار در ابعاد گسترده آزمایش نشده است.

الفتنسب ادامه داد: همچنین صحبت‌هایی مطرح است از اینکه سامانه پولی باشد و در ازای تأیید اطلاعات هر نفر هزینه‌ای را از پلتفرم اخذ کند که با توجه به اینکه پلتفرم‌های ثبت آگهی رایگان هستند، مالک پلتفرم می‌گوید، چرا باید بابت آگهی‌های رایگان پول بپردازد و آگهی‌دهنده باید این هزینه را بپردازد که محل اختلاف است.

وی افزود: اگر دولت قصد دارد دولت الکترونیک را حکم‌فرما کند، می‌تواند این هزینه را متقبل شود.