۱۸۸۳،رونمایی از نفیس‌‌ترین قرآن جهان در نمایشگاه قرآن

رونمایی از نفیس‌‌ترین قرآن جهان در نمایشگاه قرآن نفیس‌‌ترین قرآن کتابت ‌شده توسط هنرمندان ایرانی، پس از ۱۸ سال و با صرف هزینه‌ ۶ میلیارد تومان آماده‌ رونمایی در نمایشگاه قرآن است. به گزارش ایسنا، مهردادجان‌فزا – یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه‌ـ در نشست رسانه‌ای این پروژه درباره‌ شکل‌گیری ایده کتابت این قرآن، اظهار کرد: […]

رونمایی از نفیس‌‌ترین قرآن جهان در نمایشگاه قرآن

نفیس‌‌ترین قرآن کتابت ‌شده توسط هنرمندان ایرانی، پس از ۱۸ سال و با صرف هزینه‌ ۶ میلیارد تومان آماده‌ رونمایی در نمایشگاه قرآن است.

به گزارش ایسنا، مهردادجان‌فزا – یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه‌ـ در نشست رسانه‌ای این پروژه درباره‌ شکل‌گیری ایده کتابت این قرآن، اظهار کرد: پدر ما وصیتی برای کتابت یک قرآن خطی داشت. بعد از فوت ایشان تصمیم گرفتیم این وصیت را عملی کنیم. در ابتدای کار، دید مناسب و کاملی نسبت به پروژه نداشتیم، به همین دلیل در سال ۱۳۷۵ به نمایشگاه قرآن رفتیم و از قرآن‌های خطی دیدن کردیم. تصمیم گرفتیم در کتابت این قرآن همه‌چیز به بهترین شکل انجام شود و از هنر بهترین اساتید برای انجام کارهای هنری آن بهره بگیریم.

او ادامه داد: کاغذی که برای کتابت این قرآن انتخاب شد، کاغذ دست‌ساز زرافشان است و بعد از بررسی خطوط مختلف به خط «ثلث» که یکی از زیبا‌ترین خطوط و عروس خط‌های اسلامی است، رسیدیم. کار کتابت این اثر را به استاد غلامرضا ماهرویی سپردیم که متخصص خط ثلث است.

او همچنین درباره زمان رونمایی از این کتاب نیز گفت: این کتاب در نمایشگاه قرآن کریم با حضور رییس‌جمهور رونمایی خواهد شد. همچنین در نخستین برنامه تلویزیونی «ماه‌عسل» امسال این کتاب به مخاطبان معرفی می‌شود.

 

در بخش دیگری از این نشست، رسول‌معتمدی – مدیر پروژه کتابت این قرآن – با بیان این‌که به سرانجام رساندن کتابت این قرآن دغدغه بسیار سختی بود، گفت: این‌که بتوانیم در اصفهان که قلب هنر ایران است کاری انجام بدهیم که نقطه‌عطفی در هنر ایران باشد، دغدغه‌ای برای ما بود. می‌دانستیم که این پروژه توسط مخاطبانی از کشورهای مختلف دیده خواهد شد و باید یکی از بی‌نظیر‌ترین و کامل‌‌ترین مجموعه هنرهای ایرانی روی آن ثبت شود. ما از برکت وجود قرآن کمک گرفتیم و اکنون بعد از ۱۸ سال، کاری که شروع کردیم به ثمر نشسته است.