۱۸۸۳،تجمع هواداران استقلال مقابل ساختمان وزارت ورزش

تجمع هواداران استقلال مقابل ساختمان وزارت ورزش دیروز مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در میان حمله تجمع‌کنندگان مقابل ساختمان وزارت ورزش، وارد این وزارتخانه شد. به گزارش ایسنا، علی‌اکبرطاهری، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس وارد وزارت ورزش و جوانان شد و در این میان تجمع‌کنندگان مقابل ساختمان وزارت ورزش به سمت ماشین وی هجوم برده و به شیشه و […]

تجمع هواداران استقلال مقابل ساختمان وزارت ورزش

دیروز مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در میان حمله تجمع‌کنندگان مقابل ساختمان وزارت ورزش، وارد این وزارتخانه شد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبرطاهری، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس وارد وزارت ورزش و جوانان شد و در این میان تجمع‌کنندگان مقابل ساختمان وزارت ورزش به سمت ماشین وی هجوم برده و به شیشه و بدنه ماشین او می‌کوبیدند.

آن‌‌ها خطاب به طاهری می‌گفتند: تو باعث بدبختی تیم ما شده‌ای و مسبب اتفاقات اخیر تو هستی.

در این میان طاهری با لبخندی کوتاه به هواداران خشمگین استقلال نگاه می‌کرد و بدون عکس‌العمل خاصی وارد وزارت ورزش شد.

توهین به وزیر، توهین به من است

همچنین سرپرست فعلی باشگاه استقلال با حضور در میان تجمع‌کنندگان مقابل وزارت ورزش خطاب به آن‌ها گفت که به وزیر ورزش و جوانان توهین نکنند و علیه او شعار ندهند.

در حالی که شعارهای عده‌ای از معترضان مقابل وزارت ورزش و جوانان کم‌کم جدی‌تر می‌شد، بهرام افشارزاده، سرپرست فعلی باشگاه استقلال که گفته می‌شود به زودی جایش را به فرد دیگری می‌دهد، به جمع هو‌اد‌ا‌ران استقلال آمد و گفت: خواهش می‌کنم علیه کسی شعار ندهید. از احساسات شما با خبر هستم و می‌دانم که می‌خواهید با تیمی خوب و قدرتمند لیگ را شروع کنیم. من سال‌ها در ورزش بوده‌ام ولی از شما می‌خواهم که به وزیر ورزش و جوانان توهین نکنید؛ چرا که توهین به او توهین به من است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: با این کار‌ها اتفاقی رخ نمی‌دهد و همین الان من با منصوریان در حال گفت‌و‌گو هستم و به همراه او با وحید امیری مذاکره کردیم تا به استقلال بیاید. تیم خوبی آماده می‌کنیم و تنها خواسته‌ای که از شما داریم این است که به کسی توهین نکنید.

حاکم ترمز کدام قرارداد‌ها را می‌کشد؟

هواداران استقلال دچار سردرگمی شده‌اند، اوضاع برای آن‌ها خوشایند نیست. آن‌ها از روز گذشته ناراحتی و شاید تنفرشان از وزارت ورزش و مدیریت استقلال بیش از هر زمان دیگری شده است. از روز گذشته در گوش هواداران استقلال کرده‌اند که وزیر دستور توقف به اصطلاح طوفان نقل و انتقالات آبی‌ها را داده است و از همه بدتر تلقین کرده‌اند چون پرسپولیس در نقل و انتقالات ستاره‌ای جذب نکرده، این دستور برای رسیدن رقیب به آبی‌ها بوده است. خبرهای غلط و پر مسأله را به خورد هواداران داده‌اند تا فضای مجازی در ایران که متأسفانه محلی برای هتاکی و غرولندهای مردمی شده، حرمتی برای محمود گودرزی قائل نشوند.

وزیر ورزش خیلی قبل‌تر از این‌ها به باشگاه استقلال بابت ریخت و پاش‌های عجیبش تذکر داده بود و نقل و انتقالات زودهنگامی استقلال که شروع کرده بود تلنگر دیگری برای مسؤولان ارشد ورزش بود تا بیش از همیشه به این مسأله ورود کند.

شاید بد نباشد هواداران استقلال با دید منطقی‌تری به قضایای باشگاه خود بنگرند. وزیر ورزش آن‌جایی صدایش در آمد که سال گذشته به او گزارش داده بودند مظلومی قرار است با مبلغی حدود ۳۵۰ میلیون تومان قرارداد امضا کند اما در گزارش‌های بعدی متوجه می‌شود این مبلغ چیزی حدود ۷۰۰ میلیون تومان شده است و رقم قرارداد نجومی یکی از بازیکنان باسابقه استقلال، از این دست اتفاقات کمابیش در قراردادهای استقلال اتفاق افتاده و پس‌پرده گزارش‌هایی به دست محمود گودرزی رسیده که نتوانسته برای احقاق حق پولی که به آن بیت‌المال می‌گویند، سکوت کند.

مدیران وزارت ورزش ابتدا تذکر را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، اما ظاهراً در باشگاه استقلال گوشی برای شنیدن نبوده است.

قرارداد میلیاردی بختیار رحمانی با آپشن‌های مختلف، فرشید باقری ۹۶۰ میلیون تومان، وریا غفوری یک میلیارد تومان! و… رقم‌ها رنگارنگ و عجیب است؟ این ارقام مطرح شده گمانه‌زنی است اما گمانه‌هایی که می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد. تا به حال نشده در فوتبال ایران باشگاه‌ها رقم‌های لو رفته بازیکنان را تأیید کنند اما در سالی که بر اقتصاد مقاومتی تأکید شده و سال‌هاست که اقتصاد این کشور با بیماری جلو می‌رود خراب کردن نقل و انتقالات توسط باشگاه‌هایی که خود را مدعی می‌دانند چه دردی را در این فوتبال دوا کرده است؟ البته که این ریخت‌وپاش‌ها فقط در باشگاه استقلال نیست و قطعاً تیم‌های دیگر از جمله پرسپولیس هم در این ماجرا دخیل هستند. کسی چه می‌داند درمورد مبلغ قرارداد بیرانوند هم همین شایعات وجود دارد حتی صدای برخی استقلالی‌ها در آمده چرا باید پرسپولیس مثلاً به سید جلال حسینی بیش از یک میلیارد تومان بدهد اما این پول‌ها برای استقلال ریخت و پاش می‌شود. قطع به یقین وقتی وزیر ورزش در مورد نقل و انتقالات استقلال این ورود را کرده است گوشی را دست پرسپولیس هم داده است و آن‌ها هم نمی‌توانند از خط قرمز رد شوند.

چه شد که وزیر ورزش این طور ناگهانی دستور به توقف نقل و انتقالات را داده است؟ آیا باز هم مثل همیشه می‌خواهد همه این موارد را تکذیب کند؟ آیا وزیر ورزش به او بابت نقل و انتقالات سال گذشته و امسال تذکر نداده است؟

توقف نقل و انتقالات استقلال یک تصمیم اصلح از سوی وزارت ورزش بوده هر چند که نمی‌توان همه هواداران استقلال را بابت دلیل این مسأله قانع کرد اما گاف عجیب وزارت ورزش برای جانشین افشارزاده یکی از انتقاداتی است که وزیر ورزش باید در خلوت خود به آن فکر کند. منصور قنبرزاده این روز‌ها نامش برای پست‌های مختلف در فوتبال مطرح می‌شود. آیا این همان سهم خواهی از سوی وزارت‌نشین‌ها نیست؟ ابتدا جریان‌هایی به راه می‌افتد که بگویند ریاست سازمان لیگ برای منصور قنبرزاده است و بس اما وقتی تاج زیر بار این تحمیل نمی‌رود و حتی باز هم حاضر نمی‌شود رییس سازمان لیگ را مشخص کند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد، ورق‌ها به سمت دیگری می‌رود و حالا قنبرزاده را برای استقلال علم می‌کنند.

واقعاً وزارت به دنبال این است که در این فوتبال سهمی به قنبرزاده برسد؟ وزیری که سرمربیگری منصوریان را در استقلال تأیید کرده، چطور نمی‌داند بین این دو چندان رابطه خوبی برقرار نیست؟ تصمیمات تنش‌زا از کجا آب می‌خورد؟ وزارت ورزش باید زودتر دست به‌کار شود و به فکر این باشد که اگر می‌خواهد فردا روزی روی سکو‌ها مورد هجمه قرار نگیرد، بیش از این دست‌دست نکند و از تصمیمات خلق‌الساعه هم پرهیز کند. این آتشی که امروز به جان استقلال افتاده برداشت، همان تصمیمات ناگهانی وزارت ورزش در دوسال گذشته بوده است و در این ماجرا نمی‌توان از نقش وزارت گذشت اما ماهی را هرگاه از آب بگیری تازه است.