۱۸۸۳،عقبگرد شاخص کل در معاملات بورس

عقبگرد شاخص کل در معاملات بورس در دومین روز از معاملات هفته جاری، بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر شاهد کاهش شاخص کل تا آستانه کانال ۷۶ هزار واحدی شد. به گزارش ایسنا، دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای شروع معاملات با رشد مواجه شد به‌طوری که در بهترین حالت به مقدار […]

عقبگرد شاخص کل در معاملات بورس

در دومین روز از معاملات هفته جاری، بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر شاهد کاهش شاخص کل تا آستانه کانال ۷۶ هزار واحدی شد.

به گزارش ایسنا، دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای شروع معاملات با رشد مواجه شد به‌طوری که در بهترین حالت به مقدار ۷۶ هزار و ۲۸۴ واحد رسید و پس از آن با افت چشم‌گیری همراه بود و در بد‌‌ترین حالت شاخص کل به مقدار ۷۶ هزار و ۱۰۲ واحد رسید. اما در انت‌‌ها از این رقم کمی بالاتر رفت و در کل با ۳۱ واحد کاهش به ۷۶ هزار و ۱۲۸ واحد رسید.

اما شاخص هم وزن روز گذشته ۳۳ واحد رشد کرد و به مقدار ۱۳ هزار و ۸۷۲ واحد رسید. ارزش معاملات دیروز ۶۳۱ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان شد که این رقم حاصل دست به دست شدن ۸۷۲ میلیون و ۱۹۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در کم‌تر از ۶۷ هزار نوبت معامله بود.

در دومین روز از معاملات هفته نماد شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، صنعتی و معدنی گل‌گهر و بانک ملت بیش از دیگر نماد‌‌ها سعی کردند شاخص را بالا نگه دارند و نماد شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و سرمایه‌گذاری غدیر از جمله نمادهایی بودند که در روند نزولی شاخص سهم به‌سزایی داشتند.

همچنین واسپاری ملت، ماشین‌سازی اراک و شهرداری سبزوار بیش‌ترین تقاضا و مشارکت ملی نفت ایران، عمران و توسعه فارس و دارو‌سازی فارابی بیش‌ترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

نماد معاملاتی شرکت‌های معادن بافق، کشت و صنعت چین‌چین، شرکت شیشه و گاز، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کشاورزی و دامپروری مگسال، باما، سیمان دورود، لعابیران، داروسازی اکسیر، صنایع سیمان دشتستان، کشاورزی شیرین خراسان، البرز دارو و آلومراد امروز بازگشایی شدند.

فرابورس ایران نیز دیروز با ۵٫۷ واحد کاهش به مقدار ۸۱۴٫۸ واحد رسید.

 

—————-=