عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران استراتژی تولید در کشور باید تغییر کند عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران و برنده جایزه امین الضرب معتقد است استفاده از پتانسیل جوانان راهگشای مشکلات اقتصادی است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از اتاق تهران محمد مهدی فنایی با اشاره به اینکه باید سرمایهگذاری روی تربیت و استفاده از نیروی […]
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران
استراتژی تولید در کشور باید تغییر کند
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران و برنده جایزه امین الضرب معتقد است استفاده از پتانسیل جوانان راهگشای مشکلات اقتصادی است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از اتاق تهران محمد مهدی فنایی با اشاره به اینکه باید سرمایهگذاری روی تربیت و استفاده از نیروی جوان و اعتماد به آنها باید در اولویت بخش خصوصی باشد، میگوید: « به اعتقاد من در زمینه فعالیت و رشد هرچه بیشتر بخش خصوصی، کلید اصلی استفاده از نیروی جوان است. سرمایهگذاری روی نیروی جوان باید برای بخش خصوصی مهم باشد. جوانان هم امید و هم نیرو و هم انگیزه بیشتری برای ساختن آینده دارند. با کمک آنها میتوان از پیچ تحریمها هم به راحتی عبور کرد. اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی میتواند از این پتانسیل به بهترین نحو استفاده کند. توجه به جوانان جویای نام و خوش ذوق که راهحلهای بکر و جدید برای مشکلات اقتصادی و توسعه و رشد کشور دارند میتواند یکی از بهترین راهکارهای فعلی برای عبور از بحرانهای اقتصادی کشور باشد.»
او با بیان اینکه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هم نگاه ویژهای به جوانان وجود دارد و در این دوره هم جمعی از جوانان خوش فکر به هیأت نمایندگان راه یافتهاند، ادامه داد: « البته که دولت هم چند وقتی است صحبت از جوان گرایی میکند اما آنچنان که باید و شاید شاهد واگذاری کارها و امور به جوانان نبودهایم، ولی پارلمان بخش خصوصی میتواند به عنوان آغازکننده جدی این مسیر، میتواند آیندهای بهتر با کمک جوانان با استعداد و خوش فکر داشته باشد.»
این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران همچنین در بخش دیگری از صحبتهایش به تغییر استراتژی تولید اشاره کرده و میگوید: « از طرفی باید استراتژی تولید را در کشور تغییر داد. درگذشته فاکتورهای مثبت برای صنعتگر خوب، تولید محصول باکیفیت و تحویل به موقع بود درحالی که اکنون تولید محصول باکیفیت و تحویل به موقع برای صنعتگران معتبر امری بدیهی است و رقابت بین صنعتگران در تحویل محصول باکیفیت، باقیمت مناسب و داشتن روابط عمومی قوی و ارتباطات مؤثر با مشتریان نهفته است.»
به گفته فنایی باتوجه به این تغییر استراتژی اتاق بازرگانی باید پویا عمل کند و به دنبال حل مشکلات بخش خصوصی واقعی باشد و فضای رقابتی برای فعالان اقتصادی ایجاد کند. او میگوید: « خودم در تمام سالهای کاریام در بخش خصوصی رشدی کردم که اگر در بخش دولتی بودم هرگز امکان پذیر نبود. مسؤولان و تصمیم سازان کشور به خصوص در شرایط سخت امروز باید بدانند که درواقع بخش خصوصی همان راهی است که میتوان با آن به توسعه و رشد هرچه بیشتر و خودکفایی رسید. مثلا در صنعت برق که فعالیت اصلی من در همین حوزه است اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری کار به این بخش باعث شده که در بیشتر حوزههای صنعت برق به خودکفایی برسیم.» به گفته او مسؤولان باید بدانند که بخش خصوصی راه توسعه کشور را هموار میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.