نایبرییس کمیسیون صنایعومعادن مجلس واردات خودرو آزاد شود نایبرییس کمیسیون صنایعومعادن مجلس با بیان اینکه تحریم واقعیتی است که در بازار اثرگذار است، گفت: اگر واردات خودرو آزاد شود بخشی از التهاب بازار از بین میرود. فریدون احمدی، نایبرییس کمیسیون صنایعومعادن مجلس شورایاسلامی در گفتوگو با خانهملت درباره علت گرانی خودرو در بازار، گفت: بازار […]
نایبرییس کمیسیون صنایعومعادن مجلس
واردات خودرو آزاد شود
نایبرییس کمیسیون صنایعومعادن مجلس با بیان اینکه تحریم واقعیتی است که در بازار اثرگذار است، گفت: اگر واردات خودرو آزاد شود بخشی از التهاب بازار از بین میرود.
فریدون احمدی، نایبرییس کمیسیون صنایعومعادن مجلس شورایاسلامی در گفتوگو با خانهملت درباره علت گرانی خودرو در بازار، گفت: بازار پدیدهای علمی و منطبق بر واقعیتهاست بنابراین اگر با آن غیراصولی برخورد شود پاسخ غلطی دریافت میشود.
بازار تابع عرضه و تقاضاست
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورایاسلامی با بیان اینکه مسایل روانی به التهاب بازار دامن میزند، افزود: فضای پیرامون اقتصاد کشور مستقیم بر بازار خودرو اثرگذار است در حالیکه این اثر در سایر حوزهها با تاخیر ظاهر میشود.
قیمت خودرو به تحرکات بازار سریع پاسخ میدهد
وی با بیان اینکه بازار تابع عرضه و تقاضاست، اظهار کرد: از آنجا که خودرو سریع به تحرکات بازار پاسخ میدهد گرانی چهارچرخها در شرایط کنونی دور از انتظار نیست.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عدهای با صحبتهایی مانند افزایش قیمت ارز در آینده، به گرانی خودرو دامن میزنند، اظهار کرد: باید حساسیت بازار نسبت به قیمت خودرو کاهش یابد از سوی دیگر باید با اتخاذ سیاستهای لازم قیمت ارز را ثابت کرد تا بتوان قیمت این کالا را تا حدودی متعادل کرد.
بازار خودرو سرگردان است
نایبرییس کمیسیون صنایعومعادن مجلس با بیان اینکه سیاستهای ارزی غیرشفاف برای خودروسازی و قطعهسازی باعث افزایش قیمت خودرو میشود، ادامه داد: بازار خودرو سرگردان است و مؤلفههای اثرگذار در قیمت خودرو شفاف نیست به همین دلیل التهاب بازار ایجاد میشود این آشفتگی باید توسط دولت و وزارت صنعت، معدنوتجارت از بین رود.
احمدی با بیان اینکه تحریم واقعیتی است که در بازار اثرگذار است، ادامه داد: اگر واردات خودرو آزاد شود بخشی از التهاب بازار از بین میرود.
وی تصریح کرد: هر سهقوه مسؤول وضعیت کنونی بازار هستند و مردم باید فشار عملکرد نامناسب دستگاههای اجرایی را تحمل کنند.
خیانت بیسابقه شورای رقابت به خودروسازان
نایبرییس کمیسیون صنایعومعادن مجلس شورایاسلامی گفت: خودروسازی باید در قالب بنگاهداری اداره شود خیانتی كه شورای رقابت به اقتصاد كرد هیچ نهادی در ۵۰ سال گذشته نکرده است چراکه این شورا باید به جای قیمت گذاری مصادیق انحصار را در خودروسازی از بین میبرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.