فعالیت دوباره ۳ طرح کلان ملی تا مردادماه!

فعالیت دوباره ۳ طرح کلان ملی تا مردادماه! معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا سه ماه آینده، فعالیت سه پروژه که در قالب طرح کلان معرفی شده است دوباره از سر گرفته می‌شود. مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت طرح‌های کلان […]

فعالیت دوباره ۳ طرح کلان ملی تا مردادماه!

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا سه ماه آینده، فعالیت سه پروژه که در قالب طرح کلان معرفی شده است دوباره از سر گرفته می‌شود.

مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت طرح‌های کلان در دانشگاه‌ها گفت: موضوع توقف طرح‌های کلان با توجه به شرایط تحریمی و اقتصادی، صحت ندارد.

وی تأکید کرد: انتظار داریم تا سه ماه آینده، فعالیت سه پروژه که در قالب طرح کلان معرفی شده است دوباره از سر گرفته شود.

برومند ادامه داد: معاونت پژوهشی وزارت علوم با قوت هر چه تمام‌تر برنامه‌های از قبل طراحی شده برای امسال را دنبال می‌کند و هیچ خللی در این برنامه‌ها وارد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی فعالیت پارک‌ها و مناطق ویژه علم و فناوری، برگزاری جلسات شورای عتف و اعزام فرصت مطالعاتی از جمله برنامه‌های این معاونت است که دنبال می‌شود.

جزییات فرصت مطالعاتی اساتید جوان در صنعت

معاون پژوهشی وزارت علوم همچنین به تشریح روند اعزام فرصت مطالعاتی اساتید پرداخت و گفت: امسال همه اعضای هیأت‌علمی که به تازگی به جمع وزارت علوم پیوستند باید دوره فرصت مطالعاتی در صنعت را بگذرانند. این موضوع با هماهنگی دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با وزارت علوم انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: این دوره فرصت مطالعاتی به صورت ۶ماهه در وضعیت است که در صورت تمایل اساتید می‌توانند به صورت نیمهوقت و تا ۱۲ ماه این دوره را به پایان برسانند. همچنین در دوره رسمی آزمایشی نیز اساتید ملزم به گذراندن دوره سه‌ماهه هستند که این دوره را نیز می‌توانند طی شش ماه به صورت نیمه وقت بگذرانند.